سعید فرجی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سال 97 را می توان با توجه به مدیریت هزینه و پرداخت بدهی های معوق سال های گذشته، سالی موفقیت آمیز برای سازمان بیمه سلامت دانست از آن جهت که در این سال گام های مهمی در راستای کاهش هزینه ها و استقرار سازمان الکترونیک اتفاق افتاد.
وی درباره آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهر همدان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، دستاوردهای مهمی به دنبال داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: با استقرار سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدان از چاپ حدود 500 هزار جلد دفترچه در سال جلوگیری می شود.
فرجی اضافه کرد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به ارایه دفترچه بیمه سلامت نیست و بیمه شدگان در زمان مراجعه به مراکز طرف قرارداد با ارایه کد ملی، استحقاق سنجی شده و ویزیت می شوند.
وی از امکانات دیگر این طرح را استحقاق سنجی، تجویز دارو و خدمات تشخیصی درمانی و دریافت دارو و خدمت در داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی بدون نیاز به دفترچه عنوان کرد.
مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: همچنین اجرای این طرح امکان رسیدگی الکترونیکی به اسناد پزشکی را فراهم می کند.
فرجی افزود: در نظر داریم تسهیلاتی برای گروه پزشکی که مشارکت در طرح نسخه نویسی الکترونیک دارند ارایه دهیم از جمله پرداخت سریعتر مطالبات این گروه از پزشکان مد نظر است.
998 هزار و 531 تن از مردم همدان معادل 57 درصد از کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.