به گزارش ایرنا، حسین افشاری روز چهارشنبه در نشست مشورتی با دهیاران این شهرستان اظهار داشت: روستاها با تولید گوشت، لبنیات، محصولات زراعی و باغی سهم عمده ای در تامین غذا و سلامت مردم دارند و از شاخص های رونق تولید به حساب می آیند.
وی اضافه کرد: افزون بر کشاورزی و دامداری، بخش های صنعت و معدن، گردشگری و بومگردی و همچنین استفاده از محصولات بومی از شاخص های مهم در رونق بخشیدن به تولید هستند.
افشاری به فعال شدن کارگاه ها و واحدهای تولیدی نیمه تعطیل در سالجاری تاکید کرد و گفت: رساندن این واحدها به ظرفیت رسمی از ساخت واحدهای جدید مقرون به صرفه تر است.
فرماندار همدان فرهنگسازی برای استفاده از محصولات داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را در زمینه بهبود اوضاع کارخانه ها و واحدهای صنعتی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مصرف کالای داخلی باید در بین خانواده ها نهادینه شده و کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.
افشاری به نقش اثرگذار دهیاران و شوراهای اسلامی در هدایت افکار عمومی به سمت راه اندازی کارگاه های کوچک تعاونی و مشارکت در تولید اشاره کرد و گفت: از طرح های خلاقانه و ابتکاری روستائیان استقبال و حمایت می کنیم.

** بی طرفی در انتخابات توصیه فرماندار به دهیارن
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سالجاری یادآوری کرد: این رویداد سیاسی، امنیت ملی، مشارکت و وحدت مردم را تقویت کرده و بسیاری از هجمه و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
فرماندار همدان اظهار داشت: مردم پایه و اساس انتخابات هستند و دهیاران در جلب مشارکت مردم برای شرکت در سرنوشت کشور با حفظ بی طرفی تلاش کنند.
افشاری دهیاران را نماینده حاکمیت در روستاها دانست و از آنان خواست: از جانبداری و طرفداری از گروه ها و جناح ها پرهیز کرده و مُرقانون را اصل و اساس رفتار و عملکرد خود قرار دهند.
وی تاکید کرد: بکارگیری امکانات و تجهیزات دهیاری ها و اموال دولت برای تبلیغات انتخابات ممنوع است و با اینگونه موارد برخورد قانونی صورت می گیرد.
افشاری خاطرنشان کرد: دهیاران نماینده حاکمیت در روستاها هستند و تمام عملکرد دهیاران تحت نظارت دولت قرار داشته و همواره از حمایت ویژه بهره مند هستند.
فرماندار همدان از زحمات دهیاران در کنترل و مهر سیلاب اخیر قدردانی کرد و گفت: در پیشگیری و مقابله با حوادث سیل عملکرد دهیاران در روستا ها ستودنی بود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.