پیمان ترکمانه روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان، با اشاره به اینکه این آمار ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد، افزود: این میزان آسیب وارد شده از 30 درصد خسارت تا تخریب کامل را شامل می شود و بیشتر واحدهای خسارت دیده در روستاها قرار دارند.
وی اظهار داشت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا پایان هفته جاری آمار دقیق میزان خسارت هر واحد تعیین و بدون اتلاف وقت عملیات بازسازی آنها آغاز می شود.
ترکمانه تاکید کرد: واحدهای آسیب دیده و تخریب شده باید به سرعت و پیش از آغاز فصل زمستان و سرمای همدان بازسازی شوند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی آسیب پذیر پیش از وقوع بارش های سیل آسا تخلیه شدند ادامه داد: برخی از ساکنان این واحدها با دستور قضایی از منزل خود خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: تا زمان پرداخت کمک های دولت، 50 میلیون ریال وام قرض الحسنه ضروری با ضمانت آسان و در کمترین زمان ممکن به خانواده های آسیب دیده زیر پوشش این نهاد پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: پس از ارزیابی، تشکیل پرونده و تایید بنیاد مسکن، 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 100 میلیون ریال وام بلاعوض به مددجویان روستایی این نهاد که در سیلاب های استان همدان آسیب دیده اند پرداخت می شود.
ترکمانه یادآوری کرد: همچنین برای جبران خسارت وارد شده به محل نگهداری دام ها، زمین های کشاورزی، باغ ها و دام های تلف شده مددجویان، طرح های اشتغال و بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: تعویق یک ساله پرداخت وام ها، پرداخت مجدد وام برای تجدید سرمایه و پرداخت های بلاعوض به میزان خسارت وارد شده از دیگر برنامه های پیش بینی شده این نهاد برای سیل زدگان استان است.

**کارشناسان بیمه وارد همدان شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان تاکید کرد: تمامی واحدهای مسکونی و اثاثیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از قبل بیمه شده اند و هزینه خسارت وارد شده بر اثر سیل همدان از سوی بیمه به آن ها پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها نهادی است که موضوع بیمه سرمایه مددجویان را برای اینچنین روزهایی پیش بینی و در این زمینه اقدام کرده است، افزود: به همین منظور 6 تن از کارشناسان بیمه روز گذشته برای ارزیابی میزان خسارت وارد شده و تعیین مبلغ آن وارد همدان شده اند و مشغول ارزیابی این واحد ها هستند.
ترکمانه تاکید کرد: در همین ارتباط به مددجویان زیر پوشش این نهاد که در باران ها و سیلاب های اخیر متحمل خسارت های مالی شده اند توصیه می کنیم که تا پیش از بازرسی کارشناسان بیمه نسبت به ترمیم و بازسازی خانه ها و اموال خود اقدام نکنند تا ارزیابی درستی از خسارت های وارده صورت گیرد.
نزدیک به 92 هزار تن از جمعیت استان همدان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می برند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.