به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ جمشید باقری بیان کرد: فردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی از سرقت منزلش واقع در شهرک مدرس خبر داد.
وی افزود: ماموران کلانتری 12 در بررسی ها دریافتند مال باخته مدت 6 روز در مسافرت بوده و پس از بازگشت از سفر با دیدن وسایل به هم ریخته منزل متوجه سرقت اثایه خانه می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: به گفته مالباخته 152 میلیون ریال وجه نقد به همراه یک تخته تابلو فرش، تبلت، گوشی تلفن همراه، اتو برقی، تعداد زیادی لباس و اقلام خرد توسط سارقان به سرقت رفته است.
سرهنگ باقری افزود: با انجام تحقیقات توسط کارآگاهان دایره تجسس کلانتری مشخص شد سارق با استفاده از کلید وارد منزل شده که با بازبینی دوربین مدار بسته تصویری مردی بدست آمد که صاحب خانه او را می شناخت.
وی گفت: متهم دوست و همکار صاحبخانه بود که 2 روز پس از عزیمت مال باخته و خانواده به سفر، به همراه فرد دیگر وارد ساختمان شده و دقایقی بعد در حالی که یک کیسه در دست داشتند از ساختمان خارج شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: با راهنمایی شاکی، متهم شناسایی و در محل کارش بازداشت شد که وی پس از مواجه با مستندات پلیس، لب به سخن گشود و به سرقت از منزل دوست و همکار خود اعتراف کرد.
سرهنگ باقری اضافه کرد: متهم در معاملاتی که با دوستش داشت، 220 میلیون ریال به وی بدهکار می شود و مال باخته بابت این بدهی از دوستش سفته می گیرد.
وی ادامه داد: از آنجا که وضعیت مالی متهم به تازگی وخیم شده بود به فکر سرقت سفته ها از منزل مال باخته افتاده و برای این کار از حدود 20 روز قبل برنامه ریزی می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: بنابراین به بهانه ای خودرو مال باخته را به امانت گرفت و چون می دانست دسته کلید منزل و خودروی او همراه با هم است با خیال راحت از روی کلید منزل او کلیدی ساخت.
سرهنگ باقری اظهار داشت: طبق اظهارات متهم وی تجربه سرقت نداشته و از پسر عمه سابقه دارش برای همراهی در این کار استمداد می طلبد که هنگام ورود به منزل سفته را پیدا نکرده، بنابراین پول و اموال با ارزش به سرقت بردند.
وی افزود: ماموران در ادامه تحقیقات خود با راهنمایی متهم توانستند متهم ردیف دوم را نیز شناسایی و وی را در منزلش بازداشت و بخشی از اموال مسروقه را نیز در منزل او کشف کنند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.