منصور ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به 15 میلیون و 500 هزار مترمکعب رسیده است که 47 درصد حجم مخزن این سد را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 652 حلقه از چاه های غیر مجاز استان با عمق انسداد 22 کیلومتر با حکم قضایی مسدود شد.
ستوده ادامه داد: با انسداد این چاه ها بیش از 30 میلیون متر مکعب از آب مصرفی استان صرفه جویی شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح «احیا و تعادل بخشی» تاکنون تعداد سه هزار و 389 حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از 255 میلیون متر مکعب و عمق انسداد 118 هزار متر، پُر و غیر قابل بهره برداری شده اند.
مدیرعامل آب منطقه ای همدان افزود: در مجموع تعداد چهار هزار و 174دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز استان نصب شده است.
وی تاکید کرد: تعهد ما برای نصب کنتور در سال جاری 380 دستگاه بود که با پیشرفت بیش از 1.5 برابری تعداد آن به 613 دستگاه رسید.
ستوده گفت: با نصب این نوع کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز بیش از 39 میلیون متر مکعب در مصرف آب استان صرفه جویی شد.
به گزارش ایرنا، سد اکباتان در پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن، به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد 40 میلیون متر مکعب اعلام می شود.
بر اساس آخرین آمار سرشماری، جمعیت استان همدان یک میلیون و 750 هزار نفر شامل یک میلیون و 77 هزار نفر جمعیت شهری است که از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.