عیسی بختیاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 22 گونه از این تعداد از جمله گون سفید، کتیرا، مفراح و تیره بادام ها مختص همدان (آنومی) است.
وی اضافه کرد: برداشت برخی گونه ها از جمله موسیر به علت در معرض انقراض بودن، ممنوع است چراکه این گونه توسط غده رشد می یابد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان یادآوری کرد: زراعی کردن گیاهان دارویی از جمله موسیر در منطقه سولان از چهار سال پیش آغاز شده است.
بختیاری ادامه داد: امسال برای نخستین بار در کشور بوته آویشن تولید و برای کشت به عرصه منتقل شده است و 600 هزار بوته آویشن در عرصه های منابع طبیعی در حال کشت است.
وی گفت: یکی از اولویت های منابع طبیعی کشت گونه های کم آب از جمله گیاهانی که از آب بین سلولی به جای آب های زیر زمینی استفاده می کنند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: کشت سیر نیازمند آبیاری زیاد بوده و نگهداری آن نیز سخت است در مقابل موسیر گونه اقتصادی، کم آب بر و همسان با طبیعت است.
بختیاری اضافه کرد: طبق مطالعات صورت گرفته دشت شوشاب ملایر، قهاوند، کبودراهنگ و قسمتی از فامنین کانون گردو غبار استان هستند که شناسایی شدند.
وی افزود: با توجه به قرار نگرفتن طرح بیابانزایی در زیر مجموعه طرح های آبخیزداری هیچگونه اعتباری از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص نیافت.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: 800 میلیون ریال از محل اعتبار استانی برای جنگل کاری در مناطق بیابانی پیش بینی شد که تاکنون 500 میلیون ریال اختصاص یافته و صرف جنگل کاری و بوته کاری شده است.
بختیاری ادامه داد: هفت هزار و 500 هکتار جنگل کاری از سال های گذشته تاکنون انجام شده و طبق مصوبه جنگل های حاشیه شهر به شهرداری ها واگذار شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.