روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از مهرزاد بوستانی افزود: این 23 طرح که در شهرستان های مختلف این استان به بهره برداری رسیده شامل، 12طرح بزرگ آبخیزداری، 6طرح جنگلکاری و نهالکاری و پنج پروژه مرتعی است.
او گفت: این پروژه ها در قالب اجرای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و سازه ای در عرصه های جنگلی و مرتعی استان به انجام رسیده است.
مدیر کل منابع طبیعی فارس ادامه داد: این طرح ها مشتمل بر، چهار هزار و 20هکتار طرح بیولوژیکی در عرصه های جنگلی از جمله غنی سازی، توسعه جنگل، حفاظت، قرق، آبیاری و مراقبت و همچنین پنج هزار و 392 هکتار عملیات کپه کاری و 32 هزار و 129 هکتار دیگر عملیات قرق است.
بوستانی اضافه کرد: عملیات بیولوژیکی در سطح 37 هزار هکتار از عرصه های مرتعی با اعتباری افزون بر 43 میلیارد و 370 میلیون ریال و پروژه های بیولوژیکی در سطح چهار هزار و 20 هکتار از اراضی جنگلی فارس با هزینه ای بیش از 31 میلیارد و 249 میلیون ریال اجرایی شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین با اشاره به مزایای چشمگیر طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در این استان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری به طور متوسط سالانه سه دوره آبگیری دارد که با بهره برداری و تکمیل این طرح ها در هر دوره حدود 6میلیون و 261 هزار متر مکعب آب قابل استحصال و ذخیره سازی است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.