به گزارش ایرنا، مسئولان اجرایی و متولیان دستگاه های اجرایی شهرستان همدان گرد هم آمده اند تا با هم افزایی و برنامه ریزی مدون زمینه میزبانی خوب را برای گردشگران نوروزی فراهم کنند.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه هدف گذاری برای توسعه گردشگری این شهرستان انجام و این شهر به عنوان قطب توریستی کشور معرفی شده است گفت: زیر ساخت های گردشگری مرکز استان در سال های اخیر به صورت چشمگیر رشد داشته و تکمیل آزاد راه تهران - همدان و راه اندازی قطار همدان - تهران فاصله مرکز استان با بزرگترین کانون جمعیتی کشور را تا همدان به حداقل زمان کاهش داده است.
حسین افشاری افزود: زیرساخت های گردشگری در استان فراهم شده است اما تبلیغات گردشگری متناسب با ظرفیت‌های بی‌نظیر همدان نیست و در این حوزه بخش خصوصی باید جدی تر وارد عرصه شود.
سرپرست فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: نشاط اجتماعی، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال سه هدف عمده جذب گردشگر است که مسئولان باید در این خصوص برنامه ‌ریزی کنند.
افشاری ظرفیت بوم‌ گردی همدان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: بانک‌ها در ایام نوروز رسیدگی و سامان‌ دهی خودپردازها را در نظر داشته باشند تا مردم و مسافران دچار مشکل نشوند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: در حوزه خدمات شهری، نظافت معابر و پل‌ها، فضاسازی و آذین‌بندی شهر و نصب نمادهای جدید در دستور کار قرار دارد که با نظر کارشناسان نمادها طراحی شده است و در نیمه دوم اسفند نصب خواهد شد.
سعید خوشبخت با بیان اینکه نظافت، به ‌روز رسانی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی نیز در دستور کار است گفت: پارک‌هایی نیز برای نصب چادر گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ های فرهنگی و هنری مجموعه عین‌القضات همدانی امسال به صورت پررنگ‌ تر برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به آمارها و گزارش عملکردهای ارسالی به وزرات کشور، همدان در حوزه پذیرایی و ارایه تسهیلات نوروزی به مسافران جز سه شهر برتر شناخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه عین‌القضات غرفه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است و اتوبوس گردشگری به همراه راهنما از صبح تا بعدازظهر به مسافران نوروزی خدمات‌ رسانی می کند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: در ورودی های شهر همدان نیز کانکس های راهنمایان گردشگری مستقر می شود و سامانه اطلاع‌رسانی 137 ویژه مسافران، گردشگران و شهروندان همدانی آماده خدمات‌رسانی است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز گفت: سه مدرسه در این ناحیه به عنوان پایگاه اسکان با 34 تخت ویژه برای پذیرش گردشگران تجهیز شده است.
بهمن پارسا افزود: همچنین 52 مدرسه با 534 اتاق در گروه الف و 2 مدرسه با 24 اتاق در گروه ب نیز برای استقرار گردشگران آماده است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز گفت: یک پایگاه اسکان و 13 کلاس ویژه در این ناحیه برای پذیرش گردشگران تجهیز شده است و همچنین 53 مدرسه با 324 اتاق در گروه الف و یک مدرسه با هشت اتاق در گروه ب نیز آماده پذیرش گردشگران است.
محمد باب‌الحوائجی افزود: ستاد اسکان از 26 اسفند ماه فعال می‌شود و اولویت پذیرش نیز با فرهنگیان است.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز گفت: با هماهنگی اورژانس و نیروی انتظامی اقدامات لازم انجام شده است و 2 پایگاه ثابت در دشت میشان و محور همدان - قزوین به صورت 24 ساعته فعال هستند.
جلال نانکلی با بیان اینکه نوروز امسال 24 پست سیار خواهیم داشت افزود: سامانه 112 نیز برای برقراری ارتباط مسافران فعال است.
معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز گفت: مجموعه غار علیصدر نوروز امسال به صورت 24 ساعته خدمات ارایه می‌دهد.
مسعود ملکی با بیان اینکه قطار گردشگری نیز از 25 اسفندماه افتتاح می شود افزود: غار علیصدر یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور است که گردشگران زیادی را جذب می کند.
گفتنی است، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین همه ساله با بهره مندی از شرایط آب و هوایی مناسب، نزدیکی به پایتخت و دارا بودن بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شمار زیادی از مسافران و گردشگران را در اولین روزهای سال جدید به سوی خود فرا می خواند.
استان همدان با بیش از سه هزار سال قدمت، آثار تاریخی و گردشگری بیشماری را در خود جای داده و به واسطه غنی بودن از آثار تاریخی و وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی، این استان را همه ساله به مقصد گردشگری شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.