به گزارش روز سه شنبه ایرنا رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان درباره برپایی جشنواره غذا گفت: کمبود تحرک فیزیکی و تغذیه مهمترین عوامل بیماری های غیرواگیر هستند بنابراین باید با معرفی سبک تغذیه سالم، از بروز این بیماری‌ها جلوگیری شود.
محمد خیراندیش افزود: بانوان در به حداقل رساندن مصرف چربی و نمک خانواده تأثیر زیادی دارند و سلامت خانواده در موضوع تغذیه و سبک زندگی سالم در دست زنان است.
وی با بیان اینکه هدف این جشنواره معرفی غذاهای سالم به جامعه است اضافه کرد: این جشنواره‌ها می تواند در تقویت و راهنمایی سبک تغذیه سالم مؤثر واقع شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: ایران و هندوستان از کشورهای برجسته در غذاهای سالم و غنی هستند هر چند در سالهای اخیر مصرف فست فودها رشد بالایی داشته است.
دکتر خیراندیش تاکید کرد: تغییر ذائقه و تثبیت تغذیه سالم در زندگی افراد باید به مرور انجام و نمک، شکر و چربی های مضر از سفره خانواده ایرانی حذف شود.
وی همچنین به مناسبت هفته 'سلامت مردان ایرانی' اظهار داشت: زنان علاوه بر تغذیه، در ترغیب و تقویت فرزندان و اعضای خانواده به تحرک نقش دارند و می‌توان گفت بخش مهمی از سلامت مردان نیز با رهنمودهای زنان و نقش اثرگذار آنان در زندگی تامین می شود.
مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت همدان نیز در این باره گفت: این جشنواره با هدف ترویج الگوهای سالم غذایی برپا و 70 نوع غذای ایرانی در آن عرضه شد.
افسانه نقیبی اظهار داشت: همچنین در راستای همگامی با پویش «غذای سالم» داوطلبان سلامت زیر پوشش مرکز بهداشت و رابطان سلامت حضور و مشارکت فعالی در برگزاری این جشنواره داشتند.
وی افزود: ارزیابی جشنواره بر اساس ارزش غذایی، سلامت و حفظ مولفه های تغذیه ‌ای سالم صورت می گیرد و داوران مولفه هایی نظیر نوآوری و خلاقیت، تزیین و طعم غذا را در سنجش و ارایه امتیاز در نظر می گیرند.
نقیبی بیان کرد: به تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره هدیه ای به رسم یادبود اهدا می شود همچنین جوایز ویژه جشنواره به سه تن از برگزیدگان اختصاص می یابد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.