محمدرضا عراقی روز سه شنبه در جلسه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای استان همدان گفت: توسعه باید پایدار و در کنار حفظ منابع طبیعی و محیط زیست صورت گیرد.
وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی، آب و محیط زیست بر فعالیت های روبنایی اولویت دارد افزود: سالهاست که جای خالی فعالیت های زیربنایی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی این استان مشهود است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری همدان اضافه کرد: اعتباری برای نهال کاری در دشت های این استان برای سال آینده پیش بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز بیان کرد: مراتع آسیب دیده این استان قابل احیا هستند و در این راستا احیای 66 هزارهکتار از مراتع آغاز شده است.
اسفندیار خزایی افزود: طرح هایی نظیر جنگل کاری، چاله کنی، کاشت بوته ای و نهال مقاوم به کم آبی، قرق و آبیاری در راستای مقابله با بیابان زایی از سال 93 صورت گرفت.
وی اضافه کرد: این فعالیت ها با هدف افزایش تنوع گیاهی و زیستی، جلوگیری از بروز گرد و غبار، خاکسازی و افزایش ظرفیت مراتع و جلوگیری از تخریب سرزمینی انجام شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: بهره برداری بی رویه و دلایل انسانی از عمده علل تخریب سرزمین و بیابان زایی در استان است.
خزایی گفت: سال 93 همدان به عنوان یک استان بیابانی در کشور اعلام شد و اعتبارهایی برای عملی کردن طرح های بیابان زدایی تخصیص یافت.
وی افزود: دشت های قهاوند، فامنین و کبودراهنگ بیشترین میزان بیابان زایی را در استان داشتند که منجر به فرسایش خاک این مناطق شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.