ربیعه علیمحمدی روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان بیان کرد: اگر پوشش دختران و رفتار آنها نگران کننده شده است در اصل این گلایه را باید از جامعه اسلامی داشت.
وی مهمترین مطالبه بانوان و دختران را نشاط دانست و گفت: این قشر، مطالبه گر وجود مکانی برای نشاط هستند البته نشاطی که در حوزه شرع بگنجد و برای آنها در جامعه تابو نباشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ادامه داد: دختران متقاضی وجود یک فضای مفرح ورزشی در فضای باز هستند که امید است به کمک همه اقشار برای ایجاد امنیت روانی و نشاط اجتماعی دختران تلاش کرد.
علیمحمدی افزود: معماران باید طرح هایی را ترسیم و ارایه کنند که واحد مسکونی را برای زندگی یک زن و دختر امن کنند چرا که هم اینک امن نیست.
وی توضیح داد: خانه ای که پیوسته پرده آن به علت مُشرفیت واحد مسکونی مقابل کشیده شده و دیوارش به قدری باریک است که صدای نفس همسایه را می توان شنید برای زن نمی تواند احساس آرامش را به ارمغان آورد.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان ادامه داد: بالاترین کمبود ویتامین D مربوط به بانوان است چرا که امکان حضور آنها در فضای باز، ورزش و تفریح برای آنها مهیا نیست.
علیمحمدی اظهار داشت: چرا باید به جای حضور در فضای باز برای جبران کمبود ویتامین D ، دختران مجبور به مصرف قرص ویتامین شوند؟
وی ادامه داد: منازل مسکونی به گونه ای طراحی شده که حتی پس از شُستن لباس نمی توان آن را در فضای باز و زیر نور آفتاب پهن کرد.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان بیان کرد: این قبیل مطالبات، حداقل نیازهای یک زن است که عمر خود را در چهار دیواری به نام خانه می گذارند.
علیمحمدی افزود: خانه به عنوان امن ترین محل برای زندگی آیا از نظر صوتی، نور، فضای مورد نیاز برای زندگی برای یک خانواده به ویژه زنان مناسب است؟
وی اضافه کرد: در فضای کاری نیز نگاه به بانوان اشتباه است و یک زن حین رانندگی اگر کوچکترین خطایی را انجام دهد مورد شماتت و سرزنش قرار می گیرد در صورتی که باید احترام به بانوان را از کودکی به آنها آموخت.
مدیرکل امور بانوان استانداری همدان بیان کرد: زنان باید حداقل آداب اجتماعی را به عنوان مادر و همسر به فرزندان یاد بدهند چرا که خواسته زنان نیاز ابزاری نیست بلکه آنها نیاز به توجه و احترام واقعی دارند.
علیمحمدی اظهار داشت: اگر به دخترانمان کرامت انسانی و احترام را یاد بدهیم از این فرد در بیرون از منزل هر رفتاری سر نمی زند؛ یک دختر تمام اعتماد به نفس خود را در سن نوجوانی از پدر می گیرد.

** آقایان از ارتقای بانوان هراس دارند
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان گفت: احترام و قدردانی خواسته بانوان است و این مولفه ها باید در ذهن مدیر و رییس مجموعه نهادینه شود.
علیمحمدی افزود: چرا مدیران در محیط کاری فشار کاری زیاد را بر دوش بانوان می گذارند اما موقعی که قرار است پستی داده شود توانمندی آنها را نادیده می گیرند؟ چرا که آقایان از ارتقای بانوان هراس دارند.
وی ادامه داد: این خلا و کاستی به رفتارهای بانوان نیز برمی گردد چرا که زنان توانمندی خود را دست پایین گرفته و در برخی جاها کوتاه آمده و کنار کشیده اند.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان ادامه داد: طیفی از بانوان نیز با ورود به یک سیستم و نهادی مشغول به کار شدند اما به خاطر تبعیض جنسیتی توانمندی آنها به خوبی دیده نشده است.
علیمحمدی افزود: برخی بانوان با وجود گذشت 28 سال فعالیت در یک نهاد همچنان در رده کارشناس باقی ماندند آیا این افراد هیچ توانمندی نداشتند که موجب ارتقای جایگاه آنها بعد از گذشت این مدت شود؟ این وضعیت به وضوح یک تبعیض جنسیتی است.
وی ادامه داد: برخی بانوان به بهانه حمایت از خانواده از حضور در برخی عرصه ها کنار گیری کردند چرا که اولین اصل آنها رسیدگی به امور زندگی، همسر و فرزندان است.

** زن مرکز رحمانیت و رحیمت خداوند است
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان گفت: علت تاکید بر ضرورت حضور زن در جامعه این است که این قشر منشا محبت در جامعه است.
علیمحمدی افزود: وقتی این محبت شریان های قوی پیدا می کند دیگر افراد به علت یک برخورد خشن زود از کوره در نمی روند.
وی ادامه داد: دادن حرمت و جایگاه به زن موجب تربیت فرزندان با محبت و آرام شده و این فرزند می تواند در هر جایگاهی خلاقیت داشته باشد و زنان می توانند مردانی را بسازند که به جای خشونت و درگیری فکرشان به کار و تلاش باشد.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان با بیان اینکه زن مرکز رحمانیت و رحیمت خداوند است گفت: این قشر می تواند این رحمت را با عشق مادرانه در تمامی ارکان جاری کند.
علیمحمدی افزود: یک مدیر زن در هر مرحله ای از زندگی از جمله قبل و بعد از ازدواج، هنگام مادر شدن و بزرگ شدن فرزندان به درکی دست می یابد که نتیجه آن درک بهتر شرایط زیر دستان و کمک به آنها است.
وی با بیان اینکه حوزه های مختلفی زیرمجموعه امور بانوان هستند گفت: نمی توان یک برنامه برای تمامی آنها اجرایی کرد چراکه خواسته هر قشر متفاوت است.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان بیان کرد: یکسری زنان روستایی و خانه دار زیر مجموعه امور بانوان دارای نیازهایی در حد خانه و خانواده هستند.
علیمحمدی ادامه داد: زنان و دختران مشغول به تحصیل از دیگر اقشار زیر مجموعه امور بانوان هستند که از دختران دبستانی، نوجوانان و جوانان را شامل می شود.
وی تاکید کرد: چنانچه برنامه ریزی درستی برای این قشر پیش بینی نشود نمی توان قشری با ذهن باز و توانمندی بالا از نظر سلامت جسمی، روحی و روان در آینده داشته باشیم؛ افراد توانمندی که بتوانند یک مادر قوی برای فرزندان باشند.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان گفت: برخی از دختران جوان پس از ورود به عرصه دانشگاه از همان زمان برای کسب درآمد و شغل تلاش می کنند که شمار آنها زیاد است.
علیمحمدی اضافه کرد: دختران دانش آموخته رشته های مختلف تحصیلی نیز برای دیده شدن توانمندی هایشان و استفاده از توان و فکر آنها، تلاش می کنند.
وی اظهار داشت: دختران مملو از شور و نشاط بوده و دوست دارند بیشترین استفاده مثبت از توان علمی و فکری آنها صورت گیرد تا شغل و درآمد داشته باشند.
مدیرکل اموربانوان استانداری همدان در آستانه تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام بزرگداشت زن از خبرگزاری ایرنا بازدید کرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.