مرضیه فریمانی روز دوشنبه در جشن بیستمین سالروز تاسیس مرکز ناباروری اظهار داشت: هنوز نابارور به عنوان تابو شناخته می شود و زوجین از بیان آن شرم دارند.
این متخصص اضافه کرد: این درحالیست که ناباروری هم همانند دیگر بیماری ها بوده و باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد.
رییس بخش IVF مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان گفت: زوجین نابارور باید برای رفع بیماری زودتر مراجعه کنند چراکه بسیاری از مشکلات ناشی از مراجعه دیر هنگام برای درمان بیماری است.
فریمانی ادامه داد: در جهان لذتی بالاتر از شاد کردن و دیدن شادی خانواده ها نیست و چه بهتر که با فراهم کردن زمینه فرزند آوری برای زوجین نابارور بتوان شادی را به کانون گرم این خانواده ها هدیه کرد.
رییس مرکز آموزشی درمانی پژوهشی فاطمیه همدان نیز گفت: به طور متوسط سالانه 30 هزار تن به این بیمارستان مراجعه می کنند.
شهره علیمحمدی افزود: بخشی از مراجعه ها برای درمان ناباروری است و کادر پزشکی این بیمارستان تلاش برای زمینه سازی فرزندآوری و کمک به درمان بیماران را در اولویت قرار دادند.
وی ادامه داد: راه اندازی بخش IVF در بیمارستان فاطمیه شهر همدان از مراجعه زوجین نابارور به تهران برای درمان جلوگیری کرد.
این متخصص زنان و زایمان، کاهش اتلاف وقت شهروندان، هزینه های درمان و حوادث احتمالی ناشی از تردد در جاده های برون شهری را از دیگر مزیت های راه اندازی این مرکز دانست.
دکتر علمحمدی ادامه داد: اساتید و پزشکان فعال در بیمارستان فاطمیه شهر همدان همسطح پزشکان ملی و ببن المللی هستند و با کار تیمی امید را در دل بیماران زنده کردند.
در این آیین کودکانی که با روش IVF متولد شده بودند به همراه خانواده ها حضور داشتند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.