حمید بهرامی خو روز پنجشنبه در مراسم جشن 40 سالگی انقلاب افزود: دستاوردهای حوزه درمان کشور بسیار محسوس است به طوری که پیش از انقلاب امید به زندگی تا 54 سالگی بوده و حالا این رقم به 76 سال رسیده است.
وی اضافه کرد: همچنین میزان پوشش واکسیناسیون از 40 درصد در سال 57 به 99 درصد در حال حاضر رسیده‌ است.
رییس مجمع بسیج پزشکان همدان بیان کرد: شمار پزشکان عمومی این استان نیز از 180 به 600 پزشک افزایش یافته است.
بهرامی یادآوری کرد: بسیج جامعه پزشکی در زمان جنگ تحمیلی حضور فعالی در دوران دفاع مقدس داشت به طوری که در کمتر از نیم ساعت رزمنده مجروح به بیمارستانی مجهز منتقل و درمان می شد.
رییس مجمع بسیج پزشکان همدان با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در اوایل دهه هشتاد شکل گرفت گفت: 17کانون به عنوان بازوان جامعه پزشکی همدان فعال هستند.
بهرامی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در مناسبت های مختلف از جمله اربعین حسنی اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کرده است.
وی گفت: بیمارستان صحرایی برای چندمین سال متوالی به عنوان ایستگاه درمان در مسیر زوار اربعین راه اندازی شد همچنین در کشور عراق به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه کرد.
رییس جامعه بسیج پزشکان استان همدان بیان کرد: همچنین در زلزله ‌های اخیر کرمانشاه با حضور در شهرهای مختلف این استان اقدام به درمان مجروحان و آسیب‌ دیدگان کرد.
بهرامی حضور فعال بسیج پزشکان در مجامعی چون نماز جمعه و راهپیمایی با هدف بیماریابی و آزمایش سلامت اقشار مختلف مردم را از دیگر افتخارات این مجموعه دانست.
وی افزود: در راستای شناسایی بیماری‌ها و کمک به تشخیص و درمان به موقع، بسیج جامعه پزشکی در مدارس نیز حضور یافته و اقدام به ویزیت تخصصی و رایگان دانش آموزان کرد.
رییس جامعه بسیج پزشکان استان همدان برگزاری اردوها و یادواره‌های شهدا، برنامه‌های فرهنگی و سیاسی مختلف را نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه عنوان کرد.
بهرامی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی در شورای فرهنگ عمومی دانشگاه علوم پزشکی و شورای بهداشت و درمان نیروهای مسلح نیز عضویت دارد و در این فضا موضوعات علمی، کارگروه سلامت از جمله سبک زندگی سالم و کاهش جمعیت را پیگیری می کند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.