به گزارش ایرنا، رضا عباسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقتصاد کشاورزی نیاز به نگرش نو در زنجیره مزرعه تا سفره دارد و در این خصوص، همراهی بخش خصوصی ضروری است.
وی در باره عملیات اجرایی زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی در تویسرکان اضافه کرد: زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی در مساحت 11 هکتار با سرمایه ای 190 میلیارد ریال انجام شده است.
عباسی ادامه داد: تویسرکان با داشتن بیش از پنج هزار و 500 هکتار باغ گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.
وی با بیان اینکه این زنجیره الگوی موفقی برای سایر محصولات کشاورزی است اضافه کرد: اتحادیه مرغداران و دامداران این استان به دنبال ایجاد زنجیره تولید گوشت و مرغ هستند که از آنها حمایت می شود.
رییس سازمان تعاون روستایی همدان گفت: در این استان 290 تشکل بخش کشاورزی در حوزه های مختلف فعال هستند که در اقتصادی شدن کشاورزی در رشته های مختلف تاثیرگذار است.
عباسی ارتقا بهره وری در کشاورزی را مهمترین شاخصه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: در ارتقا بهره وری باید توجه داشت که با کمترین استفاده از منابع آبی و خاکی بتوان بیشترین و بهترین تولید را ارایه کرد.
وی بیان کرد: امسال پنج هزار هکتار در کشت پاییزه با مشارکت مستقیم کشاورزان در استان همدان ارتقا بهره وری انجام شده است.
رییس سازمان تعاون روستایی همدان با تاکید بر توسعه کشاورزی حفاظتی گفت: با توسعه سیستم کشاورزی حفاظتی، میزان مصرف آب کاهش یافته و راندمان تولید و مواد آلی خاک بالا رفته و محصول با قیمت پایین تر و با کیفیت بیشتر تولید می شود.
عباسی اظهار داشت: در سال جاری 12 هزار هکتار کشاورزی حفاظتی در سه محصول گندم، کلزا و جو در استان انجام شده است و انجام این طرح برای برخی از کشت های بهاره نیز انجام می شود.
وی به تولید بذر اصلاح شده اشاره کرد و افزود: 16هزار تن بذر گندم و جو اصلاح شده در راستای بهبود کیفیت محصول تولیدی در اراضی این استان توزیع شده است.
وی ادامه داد : بذر اصلاح شده در بهبود کیفیت محصول تولیدی روندی صعودی دارد.
رییس سازمان تعاون روستایی همدان درباره تامین میوه برای شب عید در استان همدان گفت: میوه مورد نیاز استان برای تنظیم بازار تهیه شده است و شهروندان نگران این بخش نباشند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.