سید محسن موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ریزش برف و سفیدپوش شدن همدان افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی این سامانه اوج فعالیت خود را شب گذشته پشت سر گذاشته است و بعد از ظهر امروز نیز به صورت ریزش پراکنده برف در استان فعال است.
وی اظهار داشت: به دنبال فعالیت این سامانه، جو پایدار در استان مستقر شده و موجب کاهش پنج تا هشت درجه ای دما می شود.
موسوی با بیان اینکه تا روز پنجشنبه احتمال یخبندان در استان وجود دارد، ادامه داد: تا انتهای هفته، هوای سرد، پدیده غالب جو همدان است که باعث افت دما تا 10 درجه سانتی گراد زیر صفر می شود.
وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان افزود: نهاوند با 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و همدان و رزن با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
موسوی افزود: در 24 ساعت گذشته نهاوند با 6 میلیمتر بیشترین بارش داشته و ایستگاه فرودگاه همدان سه میلیمتر بارش را ثبت کرده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.