حسن ربانی ارشد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساماندهی های صورت گرفته شامل توانمند سازی اسکان غیر رسمی و ساماندهی رودخانه های منتهی به حاشیه شهر نیز می شود.
وی اظهار داشت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز دولت یازدهم 16 هزار و 563 واحد مسکونی ساخته شد که این تعداد تا پایان آذر امسال به 31 هزار و 118 واحد مسکونی افزایش یافته است.
ربانی ارشد تاکید کرد: ساخت 28 هزار و 82 واحد مسکن مهر، اجرای یکهزار و 131 واحد مسکونی مشارکتی در بافت فرسوده و تهیه طرح تفصیلی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی از مهمترین اقدامات این دستگاه در چهار دهه گذشته محسوب می شود.
وی ادامه داد: در این مدت 29 هزار و 880 فقره تسهیلات ساخت مسکن مهر و همچنین 15 هزار و 85 فقره تسهیلات مسکن بافت فرسوده پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه چهار هزار و 848 پروانه اشتغال به کار مهندسان صادر شده است، تاکید کرد: پروانه اشتغال برای یکهزار و 500 تکنسین ساختمان و تاسیسات و همچنین 550 مجوز فعالیت برای معمارهای تجربی در قالب ماده 35 نظام مهندسی صادر شده است.
وی ادامه داد: رفع تصرف از اراضی دولتی و تحصیل اراضی موات و غیر موات از مهم ترین اقدامات این دستگاه در چهل سالگی انقلاب به حساب می آید.
ربانی ارشد افزود: استان همدان دارای 31 شهر است که برای 27 شهر طرح جامع و تفصیلی تهیه شده و برای شهرهای مهاجران و آجین دفتر فنی استانداری طرح هادی شهری تهیه کرده است.
استان همدان با بیش از یکهزار و 750 هزار تن جمعیت دارای 9 شهرستان است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.