به گزارش ایرنا محمد کاظمی عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات عمده بهداشت و درمان ملایر با رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ایجاد مرکز آنژیوگرافی با پیگیری های مجدانه نمایندگان ملایر توسط وزارت بهداشت و درمان تصویب شد که با این مصوبه بخش اعظمی از کار انجام شده است.
وی تاکید کرد: طبقه اول مرکز اورژانس ملایر که در حال ساخت است باید برای مرکز آنژیوگرافی اختصاص یابد و در ماه های آینده مکان این مرکز آماده شود.
کاظمی ادامه داد: علاوه بر آماده سازی ساختمان مرکز آنژیوگرافی، خرید تجهیزات اتاق عمل این مرکز را نیز از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت و درمان پیگیری کنیم.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین احداث بیمارستان محلی شهر ازندریان را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود: نقشه این بیمارستان از طریق وزارت بهداشت و درمان ارسال شده و با کمک خیران این شهر در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز و در فاصله زمانی مناسبی احداث و تکمیل می شود.
کاظمی با اشاره به کمبود پزشک متخصص در رشته هایی همچون چشم پزشکی، ارتوپدی و رادیولوژی در ملایر، خواستار پیگیری و حمایت ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این زمینه شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز درمانی روستاهای بزرگ ملایر کمبود پزشک دارند و در این زمینه نارضایتی هایی وجود دارد، با پیگیری ها و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی همدان باید به دنبال بیتوته پزشکان در این مراکز باشیم.
کاظمی ادامه داد: عملیات اجرایی کلینیک ویژه ملایر در مجموعه وقفی مرحوم «فخرالحاجیه» به اتمام رسیده و مشکل برق این مرکز نیز در دست بررسی است که اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: ملایر پس از همدان برخوردارترین شهرستان استان در حوزه بهداشت و درمان است که بیش از 130 پزشک در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
سید حبیب الله موسوی بهار عمده ترین مشکل این شهرستان را نبود بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: به دلیل این نقص پزشک در ملایر ماندگار نیست که در این حوزه پزشکان ملایری باید پای کار بیایند.
وی درباره راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر پیشنهاد داد: طبقه اول مرکز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به مرکز آنژیوگرافی و اتاق عمل اختصاص یابد و تمامی اتاق های عمل این بیمارستان نیز به این قسمت منتقل شود.
موسوی بهار با بیان اینکه دستور خرید تجهیزات مرکز آنژیوگرافی از وزارت بهداشت و درمان اخذ شده است تاکید کرد: مکان این مرکز باید آماده باشد تا خریداری و نصب دستگاه مرکز آنژیوگرافی به صورت همزمان انجام شود.
وی خواستار استفاده از مشارکت خیران ملایر برای تکمیل تجهیزات این مرکز شد و اظهار داشت: با انتقال تمامی اتاق های عمل بیمارستان امام حسین(ع) به طبقه اول اورژانس، بخش های این بیمارستان برای سایر اقدامات مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: فروردین ماه سال 98 کلینیک ویژه ملایر به بهره برداری می رسد که ساختمان آن تکمیل شده و محوطه سازی آن در حال انجام است.
محسن ترکاشوند با بیان اینکه در کلینیک فخریه با وجود 2 سیستم نوبت دهی باز هم نارضایتی وجود دارد بیان کرد: برای کلینیک جدید هشت خط رزرو نوبت تلفنی خریداری شده که با افتتاح آن این مشکل حل می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود پزشکان متخصص در کلینیک فخریه باز هم نیاز به متخصص در رشته های دیگر داریم.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای سه بیمارستان های امام حسین(ع)، مهر و بیمارستان تامین اجتماعی غرضی و کلینیک فخریه است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.