سرگرد سید جواد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دستکاری پلاک خودرو یا نصب پلاک متعلق به دیگر وسایل بر روی خودرو از زمره جرایم رانندگی خارج شده و جرم تلقی می شود.
وی بیان کرد: طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری تغییر ایجاد کند و یا پلاک تقلبی به کار ببرد به تحمل حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم می شود.
رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار داشت: برخی افراد نیز اقدام به گذاشتن وسایل اضافی از جمله کارتن و پلاستیک بر روی پلاک خودرو می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.
سرگرد حسینی افزود: طرح برخورد با رانندگان دارای وسیله نقلیه پلاک مخدوش، ناخوانا و کثیف به صورت ویژه توسط عوامل پلیس راهور در حال اجرا است.
وی بیان کرد: پلاک خودرو باید از فاصله 25 متری برای ماموران و شهروندان قابل رویت و خوانا باشد تا در صورت بروز تخلف حق افراد تضییع نشود.
سرگرد حسینی اضافه کرد: به منظور اینکه هنگام بروز سانحه یا ایجاد مزاحمت و ناامنی، شناسایی خودرو صورت گیرد طرح برخورد با دارندگان وسایل نقلیه پلاک مخدوش اجرایی شد.
وی بیان کرد: دوربین های ثبت تخلف نیز با همکاری شهرداری به منظور روان سازی ترافیک و ایجاد انضباط اجتماعی نصب شده در حالیکه برخورد با متخلفان مستلزم خوانا بودن پلاک وسیله نقلیه است.
رئیس عملیات پلیس راهورهمدان گفت: طبق قانون کثیف کردن یا کثیف نگهداشتن پلاک خودرو تخلف محسوب شده و مالک خودرو 600 هزار ریال جریمه می شود.
وی بیان کرد: تعدادی از رانندگان به بهانه بارندگی از تمیز کردن پلاک وسیله نقلیه خودداری می کنند؛ در حالیکه نباید این موضوع عاملی برای ارتکاب تخلف شود.
سرگرد حسینی اظهار داشت: چهار هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه به علت کثیف بودن پلاک خودرو امسال اعمال قانون شدند.
7526//2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.