سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در جلسه اعضای شورای هماهنگی بانک های همدان تاکید کرد: بهبود معیشت مردم مستلزم توجه به اشتغال است که در این راستا باید حفظ فرصت های شغلی موجود، رساندن واحدها به ظرفیت واقعی و فعال کردن واحدهای راکد در اولویت باشد.
استاندار همدان افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار جدی مسئولان است که در این زمینه به سرمایه گذاری های جدید و توسعه صادرات توجه می شود.
شاهرخی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سند توسعه اشتغال باید منابع آن نیز تامین شود که با توجه به محدودیت منابع دولت باید نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کرد.
وی گفت: همدان دارای ظرفیت های بزرگی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری است و به عنوان قطب مطرح کرسی گردشگری آسیا معرفی شد.
استاندار همدان اظهار داشت: یک بخش کار مسئولان تدوین برنامه ها و معرفی ظرفیت ها است تا سرمایه گذار در صورت حضور در همدان سود کند.
شاهرخی بیان کرد: با کمک بانک ها و دیگر بخش های تاثیرگذار در رونق تولید، ایجاد اشتغال و معیشت باید برنامه ها را پیش برد.
وی تاکید کرد: در اجرای برنامه ها باید سند راهبردی شورای برنامه ریزی را مورد توجه قرار داد و با منطبق کردن آن با سند اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری چاره جویی کرد.
استاندار همدان اضافه کرد: فردا در نشست استانداران با سه تن از وزرای اقتصاد، صمت و تعاونریال کار و امور اجتماعی مسائل و مشکلات استان را بازگو می کنم.
شاهرخی بیان کرد: با توجه به اینکه افزایش اختیارات استان ها یکی از سیاست های دولت است این موضوع به ویژه در حوزه بانک ها با قوت پیگیری می شود.
وی گفت: یکی از دغدغه مهم بانک ها بازگشت منابع است بنابراین برای پیشگیری از افزایش مطالبات پیش از پرداخت تسهیلات اهلیت متقاضی بررسی شود.
استاندار همدان تاکید کرد: باید بین سرمایه گذار و سرمایه بردار فرق قائل شد البته این به معنای کند کردن پرداخت تسهیلات نیست بلکه باید در بررسی ها دقت بیشتری شود.
شاهرخی سیستم بانکی همدان را متشکل از افراد صالح دانست و افزود: هر چند فعالیت در این مجموعه وسوسه انگیز است اما نباید کاستی ها را به همه افراد تعمیم داد.
وی ادامه داد: مدیران بانک ها با مدیریت قوی باید کارکنان را راهنمایی و ارشاد کنند و در صورتی که فردی توان و صلاحیت پست و جایگاهی را نداشت از توان آن در دیگر بخش ها بهره بگیرند.
استاندار همدان گفت: بانک های خصوصی با پرداخت سود بیشتر اقدام به جذب تسهیلات مردم کردند اما این پول ها در همدان سرمایه گذاری نمی شود.
شاهرخی افزود: بانک های خصوصی باید دین خود را نسبت به استان ادا کنند که امید می رود با مذاکره، صحبت و تعیین سقف برای بانک های خصوصی آنها را نسبت به سرمایه گذاری در همدان ترغیب کرد.
وی اضافه کرد: در صورت تمرد بانک های خصوصی به طور حتم از ساز و کارها و ابزارهایی استفاده می شود که مردم را نسبت به سرمایه گذاری در بانک های خصوصی دلسرد کند.
استاندار همدان تاکید کرد: نباید بانک های خصوصی سپرده مردم این استان را جمع کرده و در دیگر استان ها و کلان شهرها سرمایه گذاری کنند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.