حسین قراباغی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختار فعلی دستگاه های اجرایی سرمایه پذیر نیست و انتظار می رود در این حوزه مهم که خواست مسئولان ارشد استان نیز هست، پنجره واحد تشکیل شود.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: متاسفانه با وجود شعارها، فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار وجود ندارد و دستگاه اجرایی فعالیت و تعامل لازم را ندارند.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی بهتر است به جای برگزاری نشست ها و همایش ها با حضور سرمایه گذاران، نسبت به جذب آنها اقدام کنند چرا که تاکنون فعالیت در این زمینه مشهود نیست و خروجی لازم دیده نمی شود.
قراباغی بیان کرد: هم اینک پنجره واحد برای سرمایه گذاران ایجاد نشده و همچنان عینک خوش بینی در برخی دستگاه های اجرایی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: دستگاه های متولی در جذب سرمایه گذار نباید رویکرد جزیره ای داشته باشند و موجب دلسردی سرمایه گذار شوند.
وی خواستار آسان سازی در مراحل قانونی صدور مجوزها و سایر مقدمات سرمایه گذاری در سطح شهر همدان شد و افزود: هم اینک شورا و شهرداری همدان پنجره خدمت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است و طرح های تشویقی بسیار خوبی را نیز تصویب کرده ایم اما سایر دستگاه های اجرایی نیز باید در این مسیر همسو و مشارکت پذیر باشند.
قراباغی اظهار داشت: انتظار می رود با برگزاری نشست های تخصصی نسبت به رفع موانع سرمایه گذاری از سوی دستگاه های متولی حل و فصل شود تا بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرداری و شورا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری در پارک 102 هکتاری ولایت منطقه حیدره همدان را با ایجاد زیرساخت فراهم ساخته است و 500 هکتار زمین در اراضی شورین نیز آماده هرگونه سرمایه گذاری است.
وی افزود: عملیات اجرایی و ساخت 12 هتل شهر همدان که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده نیز ثمره طرح های تشویقی از جمله عوارض رایگان ساخت از سوی شورا و شهرداری همدان و ترغیب سرمایه گذار در این بخش است.
قراباغی اضافه کرد: ساختار فعلی سرمایه گذاری در همدان مناسب نیست و امیدواریم با تدبیر مسئولان ارشد استان این خلاء برطرف شود.
75202090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.