به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی روز شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان البرز در سپاه استان برگزارشد، افزود: ماموریت اساسی پدافند غیرعامل، حفظ و صیانت از مردم، منابع، سرمایه ها و تمامی داشته هایمان در تمام حوزه ها است.
وی در خصوص آمادگی استان برای مقابله با تهدیدات، اظهار داشت: تهدیدات برای استان متنوع و متکثر است که شامل حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله، کولاک، برف و... می شود و وقایعی است که توسط بشرهمچون آلودگی های زیست محیطی مثل آلودگی کارخانجات حادث می شود که نیاز به صیانت دارد.
مولایی گفت: از آن جهت نیاز به صیانت است که این آسیب ها به صورت مرتب پایش شوند و آسیب های آنان برای مردم، محیط زیست و سرمایه های استان گفته شود.
وی ادامه داد: برخی دستگاه ها و نهادها مانند استانداری و سپاه تلاش می کنند تا نقاط تهدید و آسیب این معضلات برای مسئولان و مردم روشن شده و به عنوان پدافند غیرعامل به آن پرداخته و از آن جلوگیری شود.
وی افزود: این تهدیدات نه تنها برای استان البرز بلکه برای استان های همجوار به دلیل نزدیکی به تهران و با توجه به شرایط اقلیمی و بومی شناسایی صورت گرفته و بخشی از آن ها در دست بررسی برای طراحی پدافند غیرعامل می باشد.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: بخشی از این طرح ها موفق بوده و بخشی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و مسئولیت پذیری مسئولین دارد.
مولایی اضافه کرد: یکی از ملزومات پدافند غیرعامل «هزینه» است که عاملی برای فرار برخی از مدیران شده است .
وی افزود: بعضی از مسئولان هنوز به این باور نرسیده اند که پدافند غیر عامل هزینه نیست بلکه حفظ سرمایه ها است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.