حمیدرضا فرشباف روز سه شنبه در بازدید از پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی در زمینه های اکتشافات، انفورماتیک، استارت آپ ها و ابتکارات دیده می شود.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از اختراعات و ابتکارات جوانان کشورمان، اظهار داشت: یکی از برنامه های اتاق بازرگانی برای حمایت از این دست سازه ها، ایجاد مرکز تسهیل گری و خانه استارت آپ است که حدود 2 ماهی از راه اندازی آن در استان می گذرد.
فرشباف تاکید کرد: از تمام مخترعان و ایده پردازانی که ایده آن ها قابلیت تولید و تبدیل به ثروت را دارد می خواهیم که به اتاق بازرگانی مراجعه کنند.
وی گفت: در اتاق بازرگانی برای این افراد مشاوره های حقوقی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرکی و امور بانکی به صورت رایگان ارایه می شود تا اگر ایده ای قابلیت تبدیل به ثروت و تجاری سازی را داشت، سرمایه گذار مورد نظر را از میان تولیدکنندگان برای آن ها معرفی کنیم.
وی افزود: یکی از ماموریت های ویژه ای است که به خودمان تکلیف کردیم و امیدواریم بتوانیم خدمتی برای جوانان داشته باشیم این است که بتوانیم با امکان سنجی های انجام شده رابطه بین مخترعین و سرمایه گذاران را تسهیل کنیم.
مشاور عالی اتاق بازرگانی البرز از این مخترعان خواست تا اطلاعات طرح های خود را در حد نمونه سازی در اختیار ما بگذارند تا ما با امکان سنجی آن را به وجود بیاوریم تا اگر دوره بازگشت سرمایه و حجم سرمایه گذاری را داشته باشیم با دید بهتری کار کنیم.
وی افزود: در اتاق بازرگانی با رعایت حقوق معنوی مبتکرین سرمایه گذار را جذب کنیم.
پنجمین نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری البرز از 24 تا 28 آذرماه از ساعت 9 صبح تا 16 در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی واقع در منطقه حصارک آماده بازدید علاقمندان است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.