حجت الاسلام علی دشتکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در پرداختن به جایگاه علوم غفلت شده است، مخالفت با بهره گیری از ابزارهایی نوین را مخالفت با توصیه های اسلام، آیات قرآن و خداوند دانست.
وی اظهار داشت: احادیث و آیات مختلفی بر سعادت بشر در صورت دسترسی به عرصه های مختلف از طریق علم اشاره شده که موید جایگاه علم از منظر توحید، قرآن و اسلام است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مثال زد: آیا فعالیت های در حوزه مجازی و استفاده از ابزار و امکانات امروزی از مصادیق بارز علم هستند یا نیستند؟ به طور حتم هستند پس چرا برخی ناخواسته اقدام به مخالفت با این ها کرده و نتیجه آن مخالفت با قرآن و خداوند است.
حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: علت اینگونه بی توجهی ها نپرداختن به مبانی اسلام است در غیر اینصورت ما که مدعی توحیدی و اسلامی بودن را داریم باید در مسائل فضای مجازی و فناوری نیز پیشتاز می شدیم.
وی گفت: مبانی اسلام طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مبتنی بر دین اسلام است و به خدمت گرفتن هنر و فناوری برای پیشرفت جامعه یک ضرورت تلقی می شود.
حجت الاسلام دشتکی اضافه کرد: نتیجه بی توجهی و غفلت از ابزار هنر و فناوری های روز، استفاده نکردن روحانیان از این ابزارها برای ترویج دین مبنی اسلام است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: دست اندیشمندان و فعالان فرهنگی در برخی از مبانی به ویژه مبانی مسائل اجتماعی از منظر قرآن، عترت و اسلام اگر نگوییم خالی نیست، پُر هم نیست.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.