به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر روز شنبه در دیدار با کارکنان سازمان نظام پرستاری ملایر به مناسبت روز پرستار با موفقیت آمیز دانستن طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید افزود: نقاط ضعف این طرح باید سال اول اجرا، مورد بازنگری و اصلاح قرار می گرفت.
وی با بیان اینکه به طور جد پیگیر مسایل و مشکلات پرستاران و ارتقای جایگاه آنها هستیم افزود: ایجاد این شکاف در دریافتی آنان با پزشکان موجب شد پرستاران در این امر آسیب ببینند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تقدیر از زحمات و تلاش های ماندگار دکتر «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان شاهد تحول چشمگیر و اقدامات بسیار خوب و ماندگار بودیم.
حجت الاسلام آزادیخواه مشکلات این قشر را از دغدغه های مجلس دانست و ادامه داد: طرح و انتقال مسایل و مشکلات پرستاران در مجلس بی تاثیر نیست و به طور قطع مقدمه ای برای تحول و حل این مطالبات است.
وی قانون تعرفه گذاری، استخدام های سال 98، پرداخت سازمانهای بیمه گر، تاخیر در پرداخت کارانه ها از جمله مشکلاتی بود که توسط پرستاران ملایر مطرح شد و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد تا حد امکان برای حل این مسایل پیگیری های لازم صورت گیرد.
حجت الاسلام آزدیخواه همچنین با اشاره به اجرای اقدامات بسیار خوب و ماندگار در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تاکید کرد: پرستاران می توانند در بهبود این مسیر به ما مشاوره دهند، چراکه مشاوره آنها می تواند در ادامه مسیر و حل مشکلات این حوزه به ما کمک کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر با 50 درصد پرستار خدمات درمانی در این شهرستان انجام می شود و چنانچه به همین میزان پرستار نیز اضافه شود، تازه به استاندارد ملی می رسیم.

** کمبود یک هزار پرستار در ملایر
رییس نظام پرستاری ملایر نیز گفت: در حال حاضر در این شهرستان یک هزار کمبود نیروی پرستارداریم که با توجه به میانگین کشوری برای هر تخت نسبت به تخت‌ های بیمارستانی با کمبود پرستار مواجه هستیم.
علیرضا مرادی با بیان اینکه پرستاران به خاطر کمبود نیرو مجبور به اضافه کار اجباری هستند، از نمایندگان مجلس خواست: نسبت به اختصاص بودجه برای جذب پرستار مورد نیاز در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اجرا نشدن قانون کار برای بازنشستگی پرستاران را از دیگر مشکلات برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه پرستاری جزء مشاغل سخت است، اما قانون آن اجرا نشده است.
رییس نظام پرستاری ملایر بیان کرد: به روز نبودن پرداختی کارانه و اضافه کار پرستاران مشکل دیگر این قشر است که در حال حاضر به صورت معوقات پرداخت می شود و پرداختی یکجا نیست.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های ملایر مشغول فعالیت هستند و به همین تعداد پرستار برای کادر درمانی این شهرستان نیاز است.
600 تن از پرستاران ملایر عضو سازمان نظام پرستاری این شهرستان هستند.
به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستاران نمایندگان ملایر روز شنبه با حضور در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر از زحمات و تلاش های شبانه روزی پرستاران این مجموعه درمانی با اهدای شاخه گل تقدیر کردند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.