به گزارش ایرنا، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار روز پنجشنبه در آیین نکوداشت بزرگ بانوی عرصه سلامت زنده یاد بانو «فخرالحاجیه» و همایش تجلیل از بانوان خیر عرصه سلامت شهرستان ملایر افزود: بهداشت و درمان در راس حوزه هایی است که هم اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بسیار شایسته ارزیابی می شود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا توجه ویژه ای به حوزه سلامت داشت، بیان کرد: عملیات وسیعی در این حوزه انجام و به دنبال آن معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی تاسیس شد.
موسوی بهار ادامه داد: حمایت دولت از این حوزه و همچنین همراهی خوب مجمع خیران سلامت بویژه در استان همدان، دست در دست هم دادند تا بتوانیم خدمات را در حوزه بهداشت، درمان و سلامت گسترده تر کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزایش امید زندگی مردم ایران در سال 57 از 55 سال به 76 سال در حال حاضر را یکی از اقدامات شایسته و اثرگذار حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: در سند چشم انداز نقطه هدفگذاری ما رسیدن به سن امید 80 سال است.
دکتر موسوی بهار افزود: با وجود توسعه و پیشرفت های بسیار خوب در عرصه های مختلف، حوادث و اتفاقات ترافیکی امروز امید به زندگی مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده است.
وی اظهار داشت: در زمینه پوشش واکسیناسیون، ریشه کنی بیماری های واگیر، کاهش مرگ و میر مادران باردار، نوزادان و کودکان زیر پنج سال، سال ها است که کشور ما از نقطه هدف سازمان جهانی بهداشت عبور کرده است.
موسوی بهار ادامه داد: الگوی بیماری ها و مرگ و میر ایران منطبق با جوامع صنعتی پیشرفته است و در راس آنها بیماری های قلبی و عروقی است.
وی با بیان اینکه برای کاهش بیماری های قلبی و عروقی نیز وزارت بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: در کنار این امر توجه به سبک زندگی، فعالیت، تحرک، نوع تغذیه و کنترل دیابت باید در اولویت مردم قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: خیران حوزه سلامت در شهرستان ها به موضوع کانون سلامت محلات توجه کنند و ورزش های همگانی و اصلاح الگوی درست تغذیه را مورد توجه شهروندان قرار دهند.
موسوی بهار همچنین جایگاه بانوان در عرصه سلامت را مهم برشمرد و گفت: مردانگی همیشه به مرد بودن نیست، بلکه مردانگی یک صفت انسانی و سبک است که بانوان جامعه ما دارای این صفت برجسته انسانی هستند و در این عرصه افتخارات بزرگی آفریدند.
وی ملایر را در عرصه سلامت یکی از شهرستان های پیشتاز و پیشگام در استان و کشور دانست و افزود: خیران و نیکوکاران ملایر در حوزه های مختلف بهداشت و درمان افتخار آفریده اند.
رییس مجمع خیران سلامت ملایر نیز بانو «فخرالحاجیه» را نخستین بانوی خیر و نیکوکار در عرصه سلامت این شهرستان دانست و گفت: تاکنون تجلیل و نکوداشت از مقام والای این بانوی بزرگ خیر عرصه سلامت مغفول مانده بود که امیدواریم با این اقدام نام و یاد این بزرگان همواره زنده بماند.
دکتر عباس آذرهمایون با بیان اینکه بزودی طرح احداث آرامگاه بانو فخرالحاجیه و همسر وی به بهره برداری می رسد، ادامه داد: هر کار خیری در این شهرستان رخ داده، دست بانوان در میان بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی در کشور، کمک فزاینده خیران و نیکوکاران عرصه سلامت و خرید تجهیزات پزشکی و اجرای طرح های درمانی توانست این چالش را به خوبی رفع کند.
رییس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینکه با استقبال بسیار خوب خیران بویژه بانوان در این عرصه مواجه هستیم، گفت: علاوه بر کمک خیران برای احداث طرح های درمانی، احداث بیمارستان، بازسازی بخش های بیمارستانی و خرید تجهیزات، شاهد مشارکت مددکاران مجرب در کمک به بیماران سخت درمان از طریق مجمع خیران سلامت هستیم.
دکتر آذرهمایون ادامه داد: همچنین ماهیانه با کمک بانوان خیر مبلغی برای کمک به بیماران نیازمند سخت درمان، شیمی درمانی و پرتودرمانی پرداخت می شود و در جشنواره غذا نیز عواید فروش این جشنواره برای کمک به بیماران سرطانی هزینه شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر ملایر در زمینه اهدای عضو نیز بسیار خوب عمل کرده و نخستین همایش این حوزه را در غرب کشور برگزار کردیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از بانوان خیر و نیکوکار عرصه سلامت ملایر در حوزه هایی همچون ساخت طرح های درمانی، بازسازی بخش های بیمارستانی، خرید تجهیزات پزشکی، اهدا کننده آپارتمان و ملک برای کمک به امر بهداشت و درمان و پرستاران خیر در امر کمک به بیماران سخت نیازمند، تجلیل شدند.
شادروانان فاطمه امیری، زینب اکبری، شهناز عبدلی جورابی، مینا فراهانی، سمیه علیئی، رویا رضایی، رکسانا روستایی حسین آبادی، افسر اسدی، اکرم ترکزبان و منیژه احمدی از بانوان خیر عرصه سلامت این شهرستان هستند که با اهدای اعضای خود به دیگر همنوعانشان زندگی بخشیدند.
مجمع خیران سلامت ملایر از اردیبهشت سال 91 تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون بیش از 350 عضو دارد.
در اوایل سال 96 نیز شورای مشارکت های مردمی بانوان این مجمع تشکیل شد که بیش از 160 عضو و چهار کمیته آموزش و پیشگیری، فرهنگی، ورزشی و مذهبی دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.