رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان روز پنجشنبه پس از بازدید از وضعیت نحوه عرضه مرغ در بازار همدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمی توان هم اینک قیمت مرغ را به زیر 100 هزار ریال رساند.
جواد عاشوری افزود: عواملی نظیر نهادهای دامی، حق العمل کاری و کرایه حمل و نقل مرغ در روند قیمت گذاری این محصول تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی بر این باورند که مرغ در همدان گران عرضه می شود اما بررسی نشان می دهد که نرخ این فرآورده پروتئینی در همدان ارزانتر از استان های مجاور است.
وی گفت: روزانه 80 تا 90 تن گوشت مرغ در همدان مصرف می شود که حدود 15 درصد از این میزان از استان های شمالی، مهاباد آذربایجان غربی، اراک و قزوین تهیه می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان نیز درباره گرانی مرغ در همدان اظهار داشت: قرار شد در هر استان وضعیت مرغ را بررسی و قیمتی را اعلام کنند.
علیرضا حسن پور افزود: قیمت مرغ در همدان طبق نرخ کنونی اعلام شده است با ابین وجود سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی باید قیمت نهایی را اعلام کنند.
وی اضافه کرد: قرار است در نخستین نشست اعضای ستاد تنظیم بازار که هفته آینده برگزار می شود قیمت مرغ در همدان نهایی و اطلاع رسانی شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: هم اینک نمی توان اقدام به برخورد قهری با عرضه کنندگانی که مرغ را بالاتر از 100 هزار ریال ارایه می کنند، داشته باشیم چرا که هنوز نرخ رسمی اعلام نشده است.
حسن پور ادامه داد: نرخ مرغ به صورت استانی بر اساس شرایط و مولفه های مختلف تعیین می شود و پس از مشخص شدن نرخ باید فعالان این صنف با رقم تعیین شده مرغ عرضه کنند.
وی بیان کرد: امسال در بخش کالا و خدمات 6 هزار و 769 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که به 99.5 درصد از پرونده ها رسیدگی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: ارزش پرونده‌ های تشکیل شده در بخش کالا و خدمات 45 میلیارد و 694 میلیون ریال است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.