به گزارش ایرنا، حماسه نهم دی ماه، مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران ‏اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب ‏می شود‎.‎
حماسه 9 دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام ‏و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، ‏در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد‎.‎
مردم ایران در این روز پشت فتنه را به خاک ‏مالیدند و مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران را بار دیگر با حضور ‏خودجوش خود به جهانیان اعلام کردند.
نهم دیماه امسال که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، ملت ایران بار دیگر با حضور پرشور خود نهمین سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشتند و اعلام کردند که ملت آزاده ایران هرگز از اهداف و آرمان های این ‏انقلاب و خون شهدا دست برنمی دارند.
آیین بزرگداشت یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ ماه روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» همزمان با سراسر کشور در شهرستان ملایر با تجمع پرشور اقشار مختلف مردم، فرماندار ویژه ملایر، سردار «محمد وفایی» یکی از مسئولان ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنران ویژه مراسم، نیروهای نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و روحانیان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
اجتماع کنندگان در این آیین باشکوه با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل»، «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده»، «ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «حمایت از ولایت، رمز نجات ملت» و «پیروان حیدریم، فداییان رهبریم» بار دیگر با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و از مستکبران و دشمنان نظام اعلام انزجار کردند.

** فتنه دشمن پایان ندارد
فرمانده سپاه ناحیه ملایر در این آیین، حماسه 9 دی را روز بصیرت و میثاق ملت ایران با ولایت دانست و گفت: در کمتر مقطعی از مقاطع رویارویی نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران تا این اندازه رسانه های استکبار و ابزارهای تبلیغاتی آنها فعال بودند.
سرهنگ داود ابراهیمی بیان کرد: محور تمامی تبلیغات رسانه های استکبار یک نقطه مشترک دارد و می خواهند به مردم القا کنند که نظام اسلامی قادر به رفع مشکلات مردم نیست.
وی با بیان اینکه دشمنان در صدد ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت هستند افزود: دشمنان با اعمال فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه در صدد افزایش این فشار هستند و به خیال خام خود می خواهند نظام اسلام را به زانو درآوردند.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران اسلامی در حماسه 9 دی و گرامیداشت آن پس از 9 سال، دشمن را بار دیگر ناامید کردند و پوزه استکبار را به خاک مالیدند.
وی با بیان اینکه فتنه دشمن پایانی ندارد گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب سران فتنه آبروی نظام را بردند و نظام را تا لبه پرتگاه سقوط بردند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هشت ماه فتنه و آشوب با هشت سال جنگ تحمیلی برابری می کند ادامه داد: حضور مردم در حماسه 9 دی بار دیگر دشمن را ناامید کرد.

**9 دی مربوط به یک جریان خاص سیاسی نیست
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: حماسه 9 دی اتفاقی است که هیچگاه نباید از ذهن ها فراموش شود.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: 9 دی مربوط به یک جریان خاص سیاسی نیست که جریان دیگری از آن روی برگرداند؛ بلکه نهم دی حماسه حضور میلیونی مردم ایران و تجدید پیمان با آرمان های امام(ره)، رهبری و خون شهداست.
وی حماسه 9 دی را حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در صحنه دفاع از انقلاب و تو دهنی زدن به دشمنان و مزدوران داخلی دانست و افزود: جریان فتنه مربوط به یک جریان خاص سیاسی نیست، بلکه جریان فتنه مساله ای است که نفوذی ها در انقلاب ایجاد کردند نه وابستگان به انقلاب.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: افرادی که می بایست از قطار انقلاب پیاده شوند، براندازی در دستور کار جدی آنها بود.
حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: هر فردی که خود را در دورن کشور می داند و دل در گرو نظام دارد، با هر گرایش سیاسی باید انزجار خود را از جریان فتنه و فنته گران اعلام کند؛ این یک واقعیت است.
وی خاطرنشان کرد: امروز کسی که نسبت به سران فتنه و جریان فتنه دو پهلو صحبت می کند، ملاحظه کار و محافظه کار است و اولویت نخست کشور را رفع حصر می داند، در حقیقت آب در آسیاب دشمن می ریزد و این سزاوار مردم نیست.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه نهم دی باید با تمام قوت و قدرت جدی گرفته شود گفت: هر سال مردم باید با گرامیداشت نهم دی یادآور آن همه رشادت و حضور موثر خود باشند، تا برای همیشه دشمن بداند که با بصیرت و تعهد مردم نسبت به انقلاب نمی تواند بازی کند.

**زنده نگه داشتن 9 دی، وظیفه همگانی
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر نیز حماسه 9 دی را جشن بلوغ فکری و شخصیتی ملت ایران دانست و اظهار داشت: نهم دیماه روز نمایش معجزه الهی و تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری است.
حجت الاسلام مهدی بیات ادامه داد: حماسه 9 دی روز نمایش دیانت، بصیرت، دشمن‌ شناسی، تکلیف‌ گرایی و عملِ به‌ هنگام مردم فهیم، متدین و زمان‌ شناس ایران اسلامی است.
وی بیان کرد: 9 دی روزی است که با تجلی دست قدرت الهی و خلق حماسه‌ ای بی‌ بدیل با حضور خودجوش امت عاشورایی در عظیم ترین راهپیمایی تاریخ، رذیلانه‌ ترین فتنه آمریکایی صهیونیستی در هم پیچیده شد.
حجت الاسلام بیات افزود: در این روز بار دیگر قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر ولایت فقیه در عبور عزت‌ آفرین و مقتدرانه از بحران‌ ها تجلی یافت.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ملایر گفت: حماسه 9 دی ثابت کرد اگر تمامی قدرت‌ های مالی و سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است سلحشورانه در مقابل آنها قد علم کند و با کمترین هزینه، اهداف خود را پیش ببرد.
حجت الاسلام بیات یادآور شد: زنده نگه‌ داشتن و بزرگداشت حماسه 9 دی و تبیین دستاوردهای گران سنگ حرکت در سایه دین، بصیرت‌ افزایی و روشنگری، وظیفه‌ای همگانی است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.