به گزارش ایرنا، دبیر جایزه ادبی الوند شامگاه پنجشنبه در آیین پایانی این رویداد فرهنگی اظهار داشت: «نامه‌هایی از کازابلانکا» اثر شهریار بزرگمهر، «آدم‌ها با مرگ شاعر می‌شوند» اثرمعصومه درفشیان، «برسد به استخوان‌هایت» کار از روزبه سوهانی، «نیلوفر نام دیگر زخم است؟» به نویسندگی نیلوفر شریفی،«کافه کاتارسیس» اثر آیدا گلنسایی، «روح اندوهگین یک شاعر» به نویسندگی سیدرضا محمدی و «رؤیاها برگشته‌اند؟!» کاری از آرش نصرت‌اللهی و «گفت ‌وگو با تاریکی» اثر فرزاد آبادی نامزدهای این جایزه ادبی بودند که پس از بررسی داوران یک اثر از بین آنها انتخاب شد.
حسن گوهر پور با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان گفت: جای جشنواره ادبی در همدان خالی بود و از اینرو برای برنامه ریزی و اجرای این برنامه با همکاری جمعی از هنرمندان و ادیبان اقدام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال اول این جایزه ادبی فقط شامل کتاب شعر بود و از دوره های بعد بخش های دیگری به این برنامه افزوده می شود.
در این آیین علاوه بر فرزاد آبادی که تندیس جایزه ادبی الوند را دریافت کرد، انجمن علمی نقد ادبی کشور نیز با اهدای تندیس این رویداد فرهنگی از «سیدرضا محمدی» قدردانی کرد.
انجمن علمی نقد ادبی افزون بر 400 عضو دارد که بیشتر اعضای آن هیات علمی دانشگاه ها، دانش آموخته های رشته های نقد و نظریه ادبی و رشته های مرتبط با ادبیات هستند.
گفتنی است تندیس جشنواره توسط قباد شیوا طراحی شده بود.
در این آیین از شاعر برجسته و محبوب همدان «مهدی شریفی امینا» به دلیل توجه به ادبیات اقلیمی و حفظ گویش محلی همدانی از مسیر شعر تقدیر شد.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.