به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه عصر پنجشنبه در نشست با فرمانده انتظامی ملایر و مجموعه نیروی انتظامی این شهرستان، افزود: بودجه سال آتی در شرایط خاصی تدوین شده است؛ شرایطی که قرار بود از نظر دشمنان بحرانی تر از این باشد و آمریکا در صدد به صفر رساندن منابع بودجه ما بود.
وی نفت و مالیات را از منابع بودجه کشور اعلام و اضافه کرد: سال گذشته روزانه 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت در کشور به فروش می رسید که آمریکا تلاش کرد این رقم را به صفر برساند.
حجت الاسلام آزادی خواه بیان کرد: برخی کشورها همچون چین، هند و اتحادیه اروپا از برنامه آمریکا سرپیچی کردند و هم اکنون بیش از یک میلیون بشکه نفت ایران به فروش می رسد و تدبیر بر این است که طی ماه های آینده این رقم به بیش از یک میلیون 500 هزار بشکه در روز برسد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با تاکید بر اینکه با مدیریت و برنامه ریزی مدون می توانیم کشور را از شرایط کنونی نجات دهیم افزود: چنانچه دولت چند سرفصل را در بودجه 98 تدبیر کند، با موفقیت می توانیم از این بحران خارج شویم.
وی افزایش بودجه سیستم دفاعی و آموزش و پرورش بویژه فرهنگیان را یک ضرورت دانست و ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون فرهنگی و 15 میلیون دانش آموز در کشور داریم که 120 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، در حالیکه 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این بخش دیده شده است.
رییس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 98 که دولت با مشکلات کنونی کشور آن را بست، می توان دو یا سه سرفصل را اصلاح کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به کاهش بودجه ناجا بیان کرد: بودجه ناجا از 151 هزار و 110 میلیارد ریال در سال گذشته به 150 هزارو 730 میلیارد ریال در سال جاری کاهش یافت که از این رقم 110 میلیارد ریال برای پلس فتا در نظر گرفته شده است.
به اعتقاد وی با توجه به اینکه در حوزه فضای مجازی با چالش جدی مواجه هستیم، برای مراقبت از این بخش اختصاص چنین بودجه ای کافی نیست.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین ایجاد صندوق توسعه ملی به تدبیر رهبر معظم انقلاب را پشتوانه محکمی برای کشور دانست و افزود: این صندوق می تواند خلاء های بودجه ای در بسیاری حوزه ها همچون بنیه دفاعی و انتظامی کشور را جبران کند.
حجت الاسلام آزادیخواه ضمن تقدیر از تلاش های خالصانه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و بویژه حوادث دیماه سال گذشته بیان کرد: امروز تخصصی شدن پلیس با وجود حوزه هایی همچون مواد مخدر، پلیس فتا، حوزه اجتماعی، خانواده و مشاوره یک مساله جدی است.
وی علمی شدن و دانش افزایی در ناجا را یک ضرورت دانست و بر لزوم تقویت آن تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم کشور را از آسیب های اجتماعی و سوء تدبیرهای اجتماعی واکسینه کنیم، باید به سمت تخصصی کردن پلیس پیش برویم.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه تامین سوخت، تجهیزات سخت افزاری و منابع انسانی کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی نیز مشکلاتی داریم که باید پیگیری و حل شود.
حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه در افزایش حقوق و دستمزد ناجا باید اتفاق جدی رخ دهد، وعده داد که این موضوع را به طور جد در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنم.
وی همچنین برقراری امنیت و نظم و آرامش در این شهرستان را در سطح بسیار مطلوب و زبانزد دانست و افزود: میزان رضایت مندی مردم از امنیت شهرستان بسیار بالا و ایده آل است.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه 98 سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و با رقم یکهزار و 703 هزار میلیارد تومان در دستور بررسی مجلس قرار گرفت.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.