شهرام حکیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی 24 ساعت درهمدان فعال است و عصر جمعه از شرق استان خارج می شود.
وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه و به دلیل بارش و همچنین ابرناکی هوا، دمای روزانه (بیشینه) استان از روز جمعه بین چهار تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
حکیمی با بیان اینکه افزایش دما در روزهای اخیر باعث می شود بارش ها بیشتر به صورت باران باشد عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه امکان آب گرفتگی معابر، اختلال در ترافیک شهری و جاده ای همچنین لغزندگی در گردنه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پس از خروج این سامانه کمینه دما (دمای صبحگاهی) بین چهار تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می یابد ادامه داد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: نهاوند با 14 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و همدان با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده اند.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.