به گزارش ایرنا سید رسول حسینی روز دوشنبه در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با محوریت طرح ملی کرامت در ملایر اظهار داشت: برآورد اولیه ما برای اجرای طرح ملی کرامت در این شهرستان 25 میلیارد ریال بود.
وی افزود: این در حالیست که تاکنون اعتبار ویژه ای در قالب موافقت نامه یا تفاهم نامه برای اجرای مصوبات 63 گانه طرح ملی کرامت در این شهرستان بین هیچکدام از دستگاه های اجرایی کشوری مبادله نشده است.
حسینی با بیان اینکه از طرف سپاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای اجرایی شدن مصوبات این طرح در ملایر کمکی صورت نگرفت ادامه داد: ما نیز تصمیم گرفتیم مصوبات 63 گانه طرح را در دستگاه های اجرایی استان و شهرستان بررسی کنیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها یک میلیارد و 815 میلیون ریال بود که برای اجرای مصوبات طرح کرامت بسیار ناچیز بود.
حسینی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان از منابع مختلف در قالب اعتبار جاری و تفاهم نامه به دستگاه های اجرایی شهرستان کمک کردند افزود: در مجموع 22 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح ملی کرامت در ملایر هزینه شد.
وی تخصیص پیدا نکردن اعتبارات را از عمده ترین مشکلات طرح ملی کرامت برشمرد و اظهار داشت: تعداد کل مصوبات طرح ملی کرامت در ملایر 63 مورد بود که از این تعداد تنها پنج مصوبه اجرایی نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به دیدار چهره به چهره با مسئولان استانی و بررسی وضعیت اعتبارات طرح ملی کرامت گفت: در سال جاری نیز برنامه ریزی های لازم برای تمامی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده و طرح به خوبی در حال اجرا است.
حسینی یادآور شد: تاکنون پنج میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات در قالب خوداشتغالی و کارآفرینی به بهبودیافتگان در شهرستان ملایر پرداخت شده است و پنج میلیارد ریال نیز آماده پرداخت است.
وی هدف از اجرای طرح ملی کرامت در ملایر را شناسایی، کاهش، کنترل و به حداقل رساندن آلودگی مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در این راستا یک برنامه عملیاتی برای تمامی معتادان، خرده فروشان، عمده فروشان و قاچاقچیان طراحی شده و از تمامی ظرفیت های مردمی، دستگاه های دولتی و نهادهای فرهنگی، مشارکت حداکثری و فراگیری در تمامی اقشار استفاده می شود.
حسینی با بیان اینکه این طرح با هماهنگی، انسجام و استمرار در حال اجرا است بیان کرد: به دنبال این هستیم شهرستانی عاری از معتاد و قاچاقچی داشته باشیم و در جذب معتادان بهبودیافته از اعتیاد در جامعه و برانگیختگی عمومی گام برداریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تهیه بانک اطلاعاتی، آموزش، اطلاع رسانی، اقدام و اجرا و جمع بندی تجارب و اقدامات را از مراحل اجرای این طرح برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در مرحله آخر یافته های این طرح را به صورت علمی و عملی برای اجرا در کل کشور احصا و تدوین کنیم.
حسینی ادامه داد: طرح کرامت با هدف افزایش کرامت اجتماعی و انسانی در حال اجرا است و در راستای اجرای این طرح ستاد کشوری، استانی و شهرستانی، ستادهای فرعی در چهار بخش و 6 شهر ملایر و شورای محلات در سطح روستاهای این شهرستان شکل گرفته است.
وی برگزاری دوره های آموزشی برای 25 هزار دانش آموز، 20 هزار دانشجو، 140 هزار تن از بانوان، 120 مهد کودک و بازدید مسئولان از نقاط آلوده، اجرای صدها مانور جمع آوری معتادان، ناامن کردن محیط برای معتادان، جمع آوری معتادان متجاهر، برگزاری همایش های پیاده روی و ایجاد 31 خانه ورزش و سالن های ورزشی را از جمله اقدامات طرح کرامت برشمرد.
حسینی بیان کرد: تاکنون بیش از 60 مرکز و پاتوق معتادان ولگرد در ملایر شناسایی و تخریب شده است و برای نخستین بار در کشور نمایشگاه محصولات بهبودیافتگان برپا شد.
به گزارش ایرنا، ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان روز دوشنبه با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری همدان، فرماندار ویژه ملایر و جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان با محوریت طرح ملی کرامت در ملایر برگزار شد.
2 شهر ملایر در استان همدان و فلاورجان در استان اصفهان از بین 429 شهرستان کشور به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای طرح کرامت انتخاب شده اند و از سال 95 این طرح در حال اجرا است تا یک نسخه عملی برای کشور تدوین شود.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.