به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در بازدید از واحدهای فروسیلیس غرب پارس و آذرخش ملایر اظهار داشت: این 2 واحد از واحدهای بسیار خوب استان همدان است که ظرفیت تولید و اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد کرده است.
وی افزود: مرحله نخست شرکت فروسیلیس غرب پارس با ظرفیت تولید سالانه 12 هزار تن، در سال های گذشته به بهره برداری رسیده است و طرح توسعه آن نیز در آینده نزدیک با حضور یکی از مسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.
استاندار همدان بیان کرد: با توجه به فرآورده های تولیدی و ظرفیت صادرات در 2 واحد فروسیلیس در داخل و خارج از کشور، باید نهایت بهره برداری را از این واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشیم.
شاهرخی با اشاره به ایجاد کارخانه های جدید در شهرک صنعتی جوکار گفت: در همین راستا مقدمات لازم برای تولید منیزیم که یکی از فلزات گرانبها است و ارزش افزوده بالایی دارد، در دست اقدام است.
وی ادامه داد: با جدیت و همتی که بخش خصوصی و سرمایه گذاران 2 شرکت فروسیلیس غرب پارس و آذرخش دارند، برای ایجاد واحدهای جدید و طرح توسعه این شرکت ها همراهی لازم را به عمل خواهیم آورد.
استاندار همدان با بیان اینکه تامین برق یکی از عمده ترین مشکلات این واحدهای صنعتی است تاکید کرد: هفته آینده از متولیان برق منطقه ای باختر دعوت کرده ایم تا مشکل برق چند واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان بررسی شود.
شاهرخی ادامه داد: مشکل برق واحدهای فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار نیز در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد تا هم برق مورد نیاز واحدهای موجود و هم طرح های توسعه ای این شرکت ها تامین شود.
به گزارش ایرنا، استاندار همدان عصر چهارشنبه پس از بازدید از شرکت های فروسیلیس غرب پارس و آذرخش در شهرک صنعتی جوکار، از واحد دامپروری 2500 رأسی دشت نوین ملایر نیز بازدید کرد.
در ادامه این بازدید استاندار همدان همچنین با امام جمعه شهر ازندریان و شهر جوکار نیز دیدار کرد.
شرکت فروسیلیس غرب پارس در مرحله نخست قادر به تولید سالانه 12 هزار تن و در مرحله دوم نیز 12 هزار تن فروسیلیس است که در مجموع برای 230 تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
در طرح توسعه این شرکت نیز که بزودی کلنگ زنی خواهد شد، ظرفیت تولید آن 20 هزار تن در سال است و زمینه اشتغال 130 تن را نیز فراهم می کند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.