به گزارش روز جمعه اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مرتضی شکوهی در همایش درس‌پژوهی استان همدان افزود: درس پژوهی بستر مناسبی برای همفکری و هم اندیشی فعالان تعلیم و تربیت است که با پردازش های متفاوت زمینه های آموزش درست را فراهم می کند.
وی با بیان این که روش های حل مسأله متعدد و متفاوت است، اظهار داشت: به تناسب صورت بندی متفاوت دانش، تجربه و تخصص افراد در پردازش موضوعات، بسیار مهم و اثرگذار است.
مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مدرسه محوری در نظام تعلیم و تربیت، عنوان کرد: امروز باید باور کنیم که کارکردهای مدرسه تغییر کرده است.
وی با اشاره به اینکه این که سند تحول بنیادین چهره متفاوتی از مدرسه ترسیم کرده است، افزود: بر اساس این سند که نقشه راه ما در آموزش و پرورش است، دانش آموز فقط پذیرنده نیست، بلکه نقش فعالی در فرایند آموزش دارد.
شکوهی گفت: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که دانش آموزان با ویژگی های منطبق با سند تحول بنیادین تربیت شوند.
وی با بیان این که لازم است سند تحول با نگاه آزاداندیشانه مورد مطالعه قرار گیرد، ادامه داد: این سند گرچه در بلندمدت نیازمند بازنگری است، اما امروز پیام های نوینی برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت دارد.
مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: با اتکای به دانش، تجربه و تخصص باید در عرصه عملی گام های موثری برای ارتقای آموزش و پرورش برداشته شود.
وی با بیان اینکه این مهم با تفکر و اندیشه معلم حاصل می شود و درس پژوهی مصداق بارز آن است، بیان کرد: درس پژوهی برآمده از نیاز معلم به تفکر، دانش، خلاقیت و نوآوری است.
مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلم و دانش آموز در فرایند آموزش، گفت: تحول واقعی در نظام تعلیم و تربیت توسط معلم و دانش آموز در کلاس درس صورت می گیرد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.