حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: امروز اگر قرار باشد از مشکلات اقتصادی و معیشتی نجات پیدا کنیم، باید به چهره های جوان و دانشجویان تحصیل کرده دانشگاه ها برای عرصه مدیریت کشور و توسعه علم و فناوری روی بیاوریم.
وی با اشاره به دفاع رهبر معظم انقلاب از قانون منع بکارگیری بازنشستگان و روی آوردن به جوان گرایی در انتصاب ها افزود: این بدان معنا است که معظم له تاکید دارند جوانان در عرصه مدیریتی کشور میدان دار شوند و این یک درس بزرگ است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: انرژی، پویایی، شور و نشاط و انگیزه ای که در وجود جوانان دانشجو وجود دارد، اگر به درستی از این ظرفیت بزرگ منابع انسانی استفاده شود، به طور قطع کشور از مشکلات کنونی نجات پیدا می کند.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: یکی از آرزوهای من این است که مدیران ارشد کشور از همین جوانان متعهد و تحصیل کرده باشد، همانگونه که دکتر آذری جهرمی به عنوان جوان ترین عضو کابینه دولت، از موفق ترین وزرا است.
وی ادامه داد: با تاکید بر اینکه از اینگونه چهره های جوان و متعهد باید وارد عرصه شوند اظهار داشت: جوانان ما همواره در تمامی عرصه ها حماسه ساز بوده اند و از این به بعد نیز باید شاهد حماسه سازی آنان باشیم.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که طبق اسناد بالادستی و افق چشم انداز 1404 باید قطب علمی منطقه شویم، دانشجویان یکی از اقشاری هستند که می توانند در این عرصه کمک کننده باشند.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه انقلاب ما با تاثیرگذاری دانشجویان عجین شده است افزود: انقلاب دوم ما تسخیر لانه جاسوسی و قطع پای آمریکا از کشور بود که توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) محقق شد.
وی ادامه داد: این بدان معنا است که دانشجویان همواره در شکل گیری و قوام بخشی انقلاب و استمرار حرکت های انقلابی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان زیادی این میدان را مدیریت کردند و نقش آفرینی و رشادت شهدای دانشجو نشان دهنده این است که انقلاب ما با خون دانشجویان بیمه شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: بعد از دفاع مقدس نیز جوانان و دانشجویان انقلابی و متدین که در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی از شهید چمران گرفته تا شهید احمدی روشن ها، شهید تهرانی مقدم ها و سایر شهدای موشکی و هسته ای همه از دانشجویانی بودند که تحول آفرین شدند.
وی با تاکید بر اینکه شهدای دانشجو و دیگر شهدای انقلاب به ما اقتدار و عظمت بخشیدند افزود: دشمنان انقلاب همواره از دانشجویان انقلابی ما سیلی سختی خورده اند.
حجت الاسلام آزادیخواه خاطرنشان کرد: این دانشجویان انقلابی بودند که تاکنون انقلاب را حفظ کرده اند و در حوزه های امنیت ملی، پیشرفت علمی و اقتصاد دانش بنیان اقدامات بسیار بزرگی را انجام داده اند.
به گزارش ایرنا، 16 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی مصادف با روز دانشجو است.
7528/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.