علی مالمیر روز یکشنبه در دیدار «اشتفان شولتز» سفیر اتریش در تهران با مسئولان اجرایی استان همدان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مهم موجود در حوزه تاریخی و طبیعی استان همدان، گردشگری محور توسعه استان مورد تاکید است و بر این اساس توجه جدی به عرصه بین الملل به ویژه کشورهای اروپایی داریم.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز آمادگی جذب سرمایه گذاری در ساخت هتل و مجمتع های گردشگری و نیز هرگونه همکاری با تورها و آژانس های گردشگری داریم.
مالمیر بیان کرد: همدان در حال حاضر یک هزار و 800 اثر تاریخی شناخته شده دارد و با تمدن سه هزار و 500 ساله، از قدمت بالایی برخوردار است.
وی برخورداری از 500 بنای تاریخی از جمله کاروانسراها، بازار، مقبره و مسجد در همدان گفت: این استان از مشاهیر بزرگ نظیر بوعلی سینا و باباطاهر برخوردار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، برخورداری این استان از چهار فصل متمایز را مزیتی مهم دانست و گفت: رونق بوم گردی یکی از هدف های اصلی در حوزه گردشگری است.
وی به فعالیت 38 هزار هنرمند در 150 رشته صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این فعالان 6 درصد از جمعیت استان همدان را تشکیل می دهند که ظرفیت خوبی به شمار می رود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این نشست گفت: همدان از قطب های مهم تولید کشاورزی کشور است و می توانیم در این زمینه همکاری بسیار خوبی با کشور اتریش داشته باشیم.
منصور رضوانی جلال با بیان اینکه هم اکنون چهار و نیم درصد از محصول کشاورزی کشور را تولید می کنیم بیان کرد: محصولات مختلف استان همدان دارای مزیت کشوری است و اکنون در سیب زمینی، سیر، گردو، انگور و گیاهان دارویی جزو رتبه های برتر تولید در کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: پنج و نیم درصد از تولیدکنندگان برتر کشور را همدانی ها تشکیل می دهند و کشاورزان این استان تولید کنندگان برتر در محصولات انگور و سیب زمینی با رعایت سیستم مکانیزه هستند.
وی یادآور شد: در حال حاضر 85 درصد از اراضی کشاورزی همدان نیز زیر پوشش سیستم آبیاری قرار دارد که میانگین کشوری 44 درصد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان آمادگی همه جانبه در راه اندازی کشت های گلخانه با کشور اتریش را اعلام کرد.
اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران برای دیدار با مسئولان اجرایی استان و بازدید از بخش های مختلف همدان، سفری 2 روزه به این شهر داشته است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.