به گزارش ایرنا رسول منعم روز دوشنبه در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی فوتسال پسران کشور در همدان هدف از برگزاری این رقابت ها را توسعه رویکرد عدالت محوری، توزیع عادلانه امکانات، افزایش افتخارهای ملی، پرورش استعدادها و بهره مندی از ظرفیت های پشتوانه سازی برای حضور در المپیک 2020 سنگال دانست.
وی با تقدیر از مدیرکل آموزش پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: این نوع برنامه ریزی و اجرای طرح توسط وزارت ورزش و جوانان سرآغاز یک نهضت جدید در زمینه استعدادیابی و داشتن ورزشکارانی آماده در تیم‌های ملی برای کسب مدال های مهم بین المللی است.
وی یادآور شد: همدان میزبان شایسته ای برای المپیاد تیرو کمان کشور بود و امیدواریم با برگزاری این مسابقات شاهد رشد و بلوغ استعدادهای ورزشی و رشد ورزش قهرمانی کشور باشیم.

** از نخبه های ورزش نباید غافل شد
رئیس هیات فوتبال همدان نیز در این آیین گفت: از نخبه های ورزش نباید غافل شد و برگزاری المپیاد راهکار مناسب برای کشف استعدادها محسوب می شود.
عباس صوفی افزود: برخی از مدیران نسبت به استعدادیابی کم توجه هستند و امیدواریم این المپیاد بتواند نگرش ها را تغییر و توجه همه جانبه را به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش امسال برای رفع ضعف موجود در بخش استعدادیابی ورود پیدا کرده و به طور قطع برگزاری این المپیاد در پیشرفت ورزش کشور در آینده نقش موثری خواهد داشت.
صوفی افزود: فدراسیون فوتبال نیز باید با در اختیار قرار دادن بهترین کارشناسان، استعدادیابی را درسطح گسترده تری در کشوربه اجرا بگذارد و همچنین با تامین امکانات بیشتر، سرمایه گذاری را روی نوجوانان و جوانان متمرکز کرده و آینده درخشان را تدوین کند.
المپیاد استعدادهای برتر از هفته گذشته در قالب 68 رشته ورزشی در شهرهای مختلف کشور آغاز شده و تا نهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.
همدان هم اکنون میزبان المپیاد فوتسال پسران با حضور 25 استان کشور است.
31 استان میزبان این رخداد ورزشی هستند که 40 رشته ورزشی پسران و 28 رشته دختران در آن شرکت دارند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.