محسن مختاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که برای نخستین بار برگزار می شود با هدف کشف و رصد نفرات برتر طراحی شده است که از دل این رقابت ها، ورزشکاران مستعد و شایسته تر برگزیده خواهند شد.
وی نقش آموزش و پرورش در شناسایی و معرفی ورزشکاران مستعد را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال های گذشته، نقش مهم و ارزنده ای را در کشف استعدادهای ورزشی ایفا می کرد اما متاسفانه چندسالی است که در انجام این کار ضعیف عمل می کند.
مختاریان ابراز امیدواری کرد، مدیریت آموزش و پرورش دست در دست وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دهد و با شناسایی و معرفی ورزشکاران نوجوان و جوان، آینده ورزش سنگنوردی را بیمه کند.
وی افزود: بسیاری از کشورهای آسیا و جهان، سرمایه گذاری عظیمی بر روی این رشته ورزشی کرده اند که نتایج کسب شده از سوی آنها گویای این واقعیت است و به همین دلیل اگر متولیان ازجمله آموزش و پرورش از این سنگنوردی، حمایت نکنند به حتم موفقیت های فعلی که حاصل تلاش و زحمات گذشتگان است تکرار نخواهد شد.
دبیر کیمته استعدادیابی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در حال حاضر ورزش سنگنوردی ایران در سطح آسیا و جهان، دارای جایگاه است و با وجود قهرمانان ارزنده ای چون رضا علیپور که در سال 2018 از سوی فدراسیون جهانی برگزیده شدند، حرف برای گفتن دارد.
مختاریان به المپیاد استعدادهای برتر ورزش سنگنوردی پسران در زنجان اشاره کرد و افزود: قریب 130 ورزشکار از 28 استان ایران ازجمله قزوین، زنجان، کرمان، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، همدان، مرکزی، کردستان، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و اصفهان در این مسابقات حضور دارند.
وی که به عنوان سرپرست کل مسابقات سنگنوردی می باشد، گفت: مسابقات در چهار ماده سرعت، بولدرینگ، سرطناب و کمباین، برگزار می شود.
مختاریان افزود: فینال این رقابت ها در بخش کمباین که با حضور 6 سنگنورد منتخب و شایسته ماده های سرعت، بولدرینگ و سرطناب انجام می گیرد به حتم تماشایی خواهد بود.
وی، تصریح کرد: علیرضا بلاغی، رئیس کیمته استعدادیابی فدراسیون به همراه چند از کارشناسان و روانشناسان در المپیاد سنگنوردی پسران در زنجان حضور دارند و به موازات مسابقات، کار سنجش و ارزیابی، پیکرسنجی، جسمانی، تکنیکی و روانی را انجام می هند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.