به گزارش ایرنا، این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» از 28 آبان ماه آغاز شد و اختتامیه آن با استقبال هنرمندان عرصه تئاتر ظهر امروز در سالن ابن سینای شهر همدان برگزار شد.

**برگزیدگان نمایشنامه نویسی
هیأت داوران مسابقه نمایشنامه­ نویسی بیست و پنجمین جشنواره بین­ المللی تئاتر کودک و نوجوان متشکل از محمد چرم شیر، بهرام جلالی­پور و حمیدرضا نعیمی پس از مطالعه و کارشناسی نسخه آثار معرفی شده مرحله­ ی نخست این مسابقه آراء نهایی اعلام کردند.
هیأت داوران مسابقه نمایشنامه­ نویسی، از آثار «عقیل جماعتی» برای نگارش نمایشنامه «شعله­ های خارک هیچ گاه خاموش نمی­شوند» از خارک، «عماد نصرآبادی» برای نگارش نمایشنامه «کتاب خورها» از مشهد و «سمیرا سلیمانی فارسانی» برای نگارش نمایشنامه «ماه و ماهی» از فارسان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هر کدام 15 میلیون ریال تقدیر کردند.

** برگزیدگان بخش خردسال
هیأت داوران این مسابقه پس از ارزیابی آثار حاضر در بخش موسیقی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «علیرضا ستاری» برای موسیقی نمایش «آدم برفی» از همدان تقدیم کردند.
همچنین در بخش طراحی صحنه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد طالبی» و «راضیه پاشایی» برای طراحی صحنه نمایش «سفر دندان­ها» از همدان اهدا شد.
در این بخش «امیرحسین انصافی» برای بازی در نمایش «رویای سفید» از تهران به عنوان بهترین بازیگری مرد، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سوده سعدائی» برای بازی در نمایش «رویای سفید» از تهران به عنوان بهترین بازیگر زن اهدا شد.
در بخش نمایشنامه نویسی «نگار نادری» از لاهیجان بواسطه نگارش نمایشنامه «لباس های رنگارنگ» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.
همچنین در بخش کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «شراره طیار» برای کارگردانی نمایش «گورخر سیاه» از تهران اهدا شد.
جایزه ویژه این بخش نیز به علت توجه به ویژگی­های متناسب با هدف­ ای فراخوان جشنواره و تناسب آثار برای اجرا در مراکز آموزشی پیش دبستانی، کودکستان و مهد کودک ها به نمایش «لباس­های رنگارنگ» به کارگردانی نگار نادری از لاهیجان تقدیم شد.

**برگزیدگان تئاتر خیابانی
در بخش موسیقی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «احمد جعفری» و «امیرمحمد انصافی» برای موسیقی نمایش «رویای درون کودک» از تهران اهدا شد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «حمیدرضا زارعی» برای طراحی فضا و لباس نمایش «دوباره» از همدان تعلق گرفت.
هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «حمیدرضا رضایی مجد» برای بازی در نمایش «گوجی و ووجی» از همدان به عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر کردند.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آقای «مهدی حبیبی» برای بازی در نمایش «کتاب قدیمی پدر بزرگ» از تهران اهدا شد.
«زهره قاسمی» برای بازی در نمایش «رویای درون کودک» از تهران به عنوان بهترین بازیگر زن مورد تقدیر قرار گرفت اما تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به برگزیده این بخش «نرگس خاک کار» برای بازی در نمایش «کتاب قدیمی پدربزرگ» از تهران تعلق گرفت.
در بخش طرح و ایده هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از خانم «زهرا مریدی» برای طرح و ایده نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیر کردند.
همچنین در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نرگس خاک کار» برای طرح و ایده نمایش «کتاب قدیمی پدر بزرگ» از تهران اهدا شد.
«سیدسوران حسینی» و خانم «زهره قاسمی» برای کارگردانی نمایش «رویای درون کودک» از تهران تقدیر شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نرگس خاک کار» برای کارگردانی نمایش «کتاب قدیمی پدر بزرگ» از تهران تقدیم شد.
جایزه ویژه هیأت داوران شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به جهت درخشش بازیگران خردسال و هماهنگی اجرا به نمایش «جادوی گل سرخ» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد و «کتاب قدیمی پدر بزرگ» به کارگردانی نرگس خاک کار اهدا شد.

**برگزیدگان بخش آرا مردمی
در بخش بخش کودک «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی فریبا دلیری از تهران، در بخش نوجوان «پدر آن» به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر از تهران، در بخش بین الملل نمایش بینوایان از کشور فرانسه مورد تقدیر قرار گرفتند.

**برگزیدگان بخش بین الملل
در بخش موسیقی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «عماد عربزاده» و «حسن جامعی» برای موسیقی نمایش «جنگ بازی» از ایران شرکت کننده در بخش تئاتر نوجوان تعلق گرفت.
در حوزه طراحی صحنه «محمد عاقبتی» و «رضا بهجت» برای طراحی صحنه نمایش «ماهی سیاه کوچولو» از ایران برگزیده شدند.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش طراحی لباس به «سولماز ایمانی» و «مریم بازل» برای طراحی لباس نمایش «قیزیل باشماق» از ایران شرکت کننده در بخش تئاتر نوجوان تعلق گرفت.
«محمدهادی عطایی» برای بازی در نمایش «ماهی سیاه کوچولو» به عنوان بهترین بازیگر مرد و «زینب فخار» برای بازی در نمایش «جنگ بازی» از ایران شرکت کننده در بخش تئاتر نوجوان به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شدند.
در بخش نمایشنامه­نویسی نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «حسن حاجت­پور» برای نگارش نمایشنامه «جنگ بازی» اهدا شد.
«محمد عاقبتی» برای کارگردانی نمایش «ماهی سیاه کوچولو» تجلیل شد و هیأت داوران پیشنهاد داد گروه تئاتر «بچه های رنگین کمان» از شهر قم برای تولید اثر جدید خود از سوی اداره کل هنرهای نمایشی مورد حمایت قرار گیرد.
همچنین هیأت داوران پیشنهاد کرد نمایش «جنگ بازی» از جزیره خارک برای اجرای عمومی در تهران مورد حمایت قرار گیرد.

** برگزیدگان بخش مسابقه ایران
در بخش مسابقه تئاتر ایران بیست و پنجمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان، امسال در بخش موسیقی از «علیرضا ستاری» برای موسیقی نمایش «موش و گربه» از همدان تقدیر شد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «حمیدرضا شجاعی» برای موسیقی نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» شرکت کننده از بخش کودک اهدا شد.
همچنین در بخش طراحی صحنه و لباس هیأت داوران از «مهدی شریفی» برای طراحی صحنه نمایش «تیستو سبز انگشتی» تقدیر کرد.
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به «مهدی نیک روش» برای طراحی صحنه نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» تعلق گرفت.
«زهرا یعقوبی» برای طراحی لباس نمایش «مخ پریشون­های شلم» از بخش نوجوان موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.
هیأت داوران «سیدمهرداد کاووسی حسینی» را برای بازی در نمایش «موش و گربه» از بخش نوجوان به عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر کرد.
و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مرد به «آرش صادقیان حقیقی» برای بازی در نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» از بخش کودک تعلق گرفت.
«آنالی شکوری» برای بازی در نمایش «مخ پریشون­های شلم» از بخش نوجوان تقدیر شد و تندیس بهترین بازیگر زن به «شیرین کاشفی» برای بازی در نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» اهدا شد.
در بخش نمایشنامه­ نویسی از «امیر مشهدی عباس» برای نگارش نمایشنامه «اژدها اولین حیوان خانگی» از بخش کودک تقدیر کرد اما هیأت داوران در این بخش انتخاب برگزیده نداشتند.
در عین حال هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «رضا جوشعار» برای کارگردانی نمایش «پینوکیو» از بخش کودک تقدیر کرده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد جهانپا» برای کارگردانی نمایش «تیستو سبز انگشتی» تقدیم شد.
هیأت داوران به خاطر توجه به موضوع با اهمیت در حوزه مسائل خانواده و ارتباط والدین و فرزندان با بهره گیری از شیوه­های نوین تئاتر کاربردی جایزه ویژه خود را شامل دیپلم افتخار، تندیس جشن واره و جایزه نقدی به نمایش «پدر آن» به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر از بخش نوجوان تقدیم کرد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.