حجت الاسلام احد آزادیخواه شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تولید سالانه بیش از 240 هزار تن انگور در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بروز مشکلات فراوان، باغداران ملایری هر سال منتظر اقدام اثرگذارتوسط وزارت جهاد کشاورزی هستند.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون اقدام تاثیرگذار و مناسبی را برای حل مشکلات باغداران انجام نداده است که امیدواریم در سفر وزیر جهاد کشاورزی به ملایر شاهد اقدامی مطلوب در این راستا باشیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خواستار اتخاذ تصمیم سریع و کامل برای حل مشکلات محصولات باغی ملایر شد و ادامه داد: هم اکنون که انگور ملایر در آستانه ثبت جهانی در سازمان فائو است، حل مسایل و مشکلات این حوزه در اولویت است.
حجت الاسلام آزادیخواه تغییر در الگوی کشت با توجه به مشکل کم آبی در این شهرستان را از دیگر اولویت ها و نیازها برشمرد تا از حداقل آبی که کشاورزان در اختیار دارند بتوانند محصول قابل توجهی را برداشت کنند.
وی همچنین حل مشکلات قنات های ملایر را از دیگر درخواست های نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی خواند و افزود: بسیاری از روستاهای ملایر که دارای قنات هستند، برای لایروبی و انتقال آب قنوات دچار مشکل هستند.
حجت الاسلام آزادیخواه بر لزوم حل مشکل گندم کاران از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: گندم کاران ملایری هر سال برای باز پس گرفتن پول گندم خود با چالش های جدی مواجه هستند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی نباید در راستای تحقق خواسته نمایندگان مجلس در حل مشکل گندم کاران بی توجهی کند تاکید کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه اگر دیرکرد در پرداخت پول گندم رخ داد، وزارت جهاد کشاورزی باید این دیرکرد را پرداخت کند.
عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم بیان کرد: با وجود اینکه این اتفاق هنوز رخ نداده است، حتی پول گندم کاران هم به سختی پرداخت شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه سفر وزیر جهاد کشاورزی به ملایر را منشا خیر و برکت دانست و گفت: انتظار ما این است پس از مدتها که با پیگیری نمایندگان ملایر و مسئولان اجرایی استان و شهرستان سفر وزیر جهاد کشاورزی به ملایر محقق شد، گام های اساسی برای حل مشکلات این حوزه برداشته شود.
به گزارش ایرنا، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی امروز /پنجشنبه/ اول آذرماه برای افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به ملایر و نهاوند سفر می کند.
وزیر جهاد کشاورزی از طرح های در دست اقدام و قابل بهره برداری واحدهای تولیدی کشاورزی در حوزه های مختلف بازدید می کند.
بازدید از مزارع نمونه مجهز به سیستم های آبیاری نوین و کارخانه سبزه پاک کنی مجهز به سیستم سورتینگ از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی به ملایر است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.