به گزارش ایرنا، سعید کتابی روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یک ضرورت دانست و افزود: همه باید در این مسیر تلاش کنیم تا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در خانواده ها نهادینه شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌ های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش نقش بسیار مهمی دارند، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند یک حرکت جهشی است تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
کتابی بالا بودن سرانه مطالعه مفید در جامعه و آحاد مردم را از ویژگی‌ های توسعه‌ یافتگی در هر جامعه‌ ای دانست و بیان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا در راستای تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه گام برداریم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه نهادهای فرهنگی شهرستان باید تعامل و همراهی بیشتری را برای برنامه ‌ریزی در هفته کتاب و کتابخوانی داشته باشند.
کتابی بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان با شیوه های مختلف برای دوستی با کتاب تاکید کرد و گفت: آشتی با کتاب و کتابخوانی نخستین گام برای توسعه است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر نیز در این جلسه گفت: در تلاش هستیم کتابخانه شهر زنگنه را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم که علاوه بر آن 10 طرح مهم احداث کتابخانه در حاشیه‌ شهر و مناطق روستایی ملایر را نیز در دست پیگیری و اجرا داریم.
سید مهدی آخشیک احداث کتابخانه مرکزی مطابق با استانداردهای روز را از آرزوهای دیرینه این شهرستان عنوان و بیان کرد: در این زمینه با مانع بزرگ تملک زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با جانمایی مناسب مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل مرتفع شود.
وی ادامه داد: احداث کتابخانه‌های کوچک و مجهز در مناطق حاشیه‌ شهر و روستاهای دور افتاده در اولویت کاری ما قرار دارد که در این راستا از ظرفیت انجمن خیران کتابخانه ساز استفاده می کنیم.
رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی ملایر با اشاره به اجرای بیش از 106 برنامه متنوع همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان افزود: بیش از 30 نشست کتابخوان، 20 نمایشگاه کتابخانه‎ ای و برگزاری نشست کتابخوانی مفاخر و رونمایی از کتاب جدید نویسنده ملایری «حمید هنرجو» نیز در این هفته پیش بینی شده است.
آخشیک بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در این هفته با همراهی و همفکری اصحاب رسانه، کتابداران و متولیان فرهنگی با اجرای این برنامه ها، بتوانیم در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه گام برداریم.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای 20 باب کتابخانه عمومی با 230 هزار نسخه کتاب است که از این تعداد 12 باب روستایی و هشت باب شهری است و حدود 11 هزار عضو فعال دارد.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 24 آبانماه در سراسر کشور با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.