به گزارش ایرنا این رقابت ها امسال حکم انتخابی تیم ملی را دارد و همدانی ها مصمم هستند تا در این دوره بتوانند ترکیب تیم منتخب ایران را نیز در انحصار خود قرار دهند.
تیم همدان در 2 دوره گذشته رقابت های آمادگی جسمانی کشور عنوان قهرمانی را با اختلاف زیاد نسبت به سایر استان ها به دست آورده و امسال نیز با بهره مندی از مربیان مجرب و متخصص به دنبال سومین قهرمانی پیاپی هستند.
ورزش آمادگی جسمانی امروزه از طرفداران پرشماری در سطح کشور برخوردار است و همدان توانسته با بهره مندی از مربیان مطرح ملی جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد.
در واقع این استان نه تنها در رقابت های قهرمانی کشور بلکه در مسابقات کارگری، کارمندی و نظامی رشته آمادگی جسمانی نیز بر بام ایران ایستاده است.

** به دنبال سومین قهرمانی هستیم
سرمربی تیم آمادگی جسمانی مردان همدان گفت: این استان به عنوان قطب اصلی آمادگی جسمانی کشور به دنبال کسب سومین قهرمانی پیاپی است.
پوریا حصاری افزود: تیم همدان در 2 سال گذشته قهرمان رقابت های آمادگی جسمانی کشور شده و امسال نیز با وجود اینکه آیتم های مسابقات تغییر کرده اما بازهم مدعی اصلی قهرمانی هستیم.
وی اضافه کرد: امسال تغییر جزیی در ترکیب تیم اعزامی داشته ایم و ملاک انتخاب افراد نیز تجربه، توان و میزان آمادگی در تمرین ها بود.
حصاری بیان کرد: امسال قرار است نفرات برتر به تیم ملی راه پیدا کنند و همدانی ها در راس برترین های کشور بدون تردید از سهمیه بیشتر برخوردار خواهند بود.
وی یادآور شد: برگزاری این رقابت ها با عنوان انتخابی تیم ملی باعث شده تا تیم ها با آمادگی کامل شرکت کنند و با این حال همدان بازهم بخت اصلی قهرمانی است.
این مربی با تجربه ورزش آمادگی جسمانی خاطرنشان کرد: سه ماه مداوم تمرین داشته ایم و حمایت های بسیار خوب هیات ورزش های همگانی استان همدان باعث شد تا با انگیزه مضاعف برای کسب سومین قهرمانی پیاپی تلاش کنیم که البته امسال آیتم های مسابقات نیز تغییرات عمده داشته و براساس آن تمرین تیمی انجام شده است.

** ترکیب تیم همدان تلفیقی از بهترین ها
سرمربی تیم آمادگی جسمانی همدان با بیان اینکه این تیم ترکیبی از بهترین های این رشته ورزشی است اظهار داشت: ترکیب تیم همدان در رده سنی 20 تا 30 سال مهرداد زمانیان، محمد رضا قربانی و میلاد حیدری، رده سنی 30 تا 40 سال احمد کوچکی، جلیل صادقی و آریو غلامی، 40 تا 50 سال مرتضی جنتی، محمدرضا عسگری بختیاری و ایرج سیف و در رده سنی 50 به بالا حسن پیرمحمدی و حسین ترابی تشکیل می دهند.
حصاری اضافه کرد: نادر قرایی از قهرمانان سابق و پیشکسوت ورزش همدان نیز سرپرست تیم منتخب همدان است و با این ترکیب می توان بازهم قهرمانی خود را تکرار کنیم.

** آمادگی جسمانی در راس افتخارات ورزش همگانی
اگر چه ورزش های همگانی میدان رقابت قهرمانی به شمار نمی رود اما قرار گرفتن آمادگی جسمانی جزو رشته های زیرمجموعه ورزش همگانی سبب شده تا افتخارآفرین این هیات در سطح مدال آوری قرار بگیرد.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان با اشاره به وضعیت کمیته آمادگی جسمانی گفت: آمادگی جسمانی بیشتر درصد ورزشکاران سازمان یافته استان همدان در تمامی رشته ها را تشکیل می دهد.
هادی سبزواری افزود: هم اکنون از 75 هزار ورزشکار سازمان یافته استان همدان، 15 هزار ورزشکار در ورزش های آمادگی جسمانی در سطح باشگاه های استان فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: این رشته ورزشی بر توان قدرتی و جسمانی ورزشکاران تمامی رشته ها تاثیر مستقیم داشته و در صدر موفقیت یک ورزشکار به شمار می رود.
سبزواری خاطرنشان کرد: افرادی می توانند در رشته آمادگی جسمانی فعالیت کنند که از توان جسمانی و قدرت بالا برخوردار باشند و این رشته فقط مختص افراد درشت هیکل نیست.
وی بیان کرد: افراد با اندام کوچک تر توانسته اند با ورزش های آمادگی جسمانی به قدرت بدنی بالا برسند.
وی با اشاره به فعالیت کمیته آمادگی جسمانی گفت: همدان به عنوان یکی از کمیته های فعال کشور در راه اندازی رشته های جدید زیر مجموعه این کمیته از قبیل کانگو جامپ، بادی پامپ و جامپینگ فیتنس پیشتاز بوده است و علت این امر شیوه اطلاع رسانی صحیح و همچنین ایجاد فضای رقابتی بین مربیان آمادگی جسمانی و سعی در بروز رسانی اطلاعات آنها است.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان افزود: استقبال از ورزش آمادگی جسمانی بسیار چشمگیر است و جذابیت و تاثیرگذاری این ورزش باعث شده تا هم اکنون بیش از یک هزار و 500 مربی دارای مدرک رسمی که اغلب نیز از تحصیلات کارشناسی تربیت بدنی برخوردار هستند، در سطح باشگاه ها فعالیت داشته باشند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.