محسن ساغرچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 34 هزار و 688 ویزای عتبات عالیات صادر شده است که سال گذشته تعداد 17 هزار فقره ویزا برای زائران در ایام اربعین صادر شده بود.
وی ادامه داد: آخرین مهلت نام نویسی زائران از طریق سامانه «سماح» دیروز / شنبه/ بود و فرصت برای نام نویسی به پایان رسیده و سایت بسته شده است.
ساغرچی خاطر نشان کرد: افرادی که ویزای خود را دریافت می‌کنند تا 2 ماه می‌توانند از آن برای سفر به عتبات عالیات استفاده کنند و با توجه به اینکه مرزها نیز باز است، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته مشکلاتی برای اخذ ویزا برای زائران اربعین حسینی وجود داشت، اما امسال با استقرار دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در همدان این دغدغه رفع شد.
مدیر حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه امسال موکب شهدای منا در کربلای معلی برپا خواهد شد اضافه کرد: در نظر است امسال مباحث فرهنگی بیشتر از سال گذشته مورد توجه موکب داران ایرانی در عراق قرار گیرد.
گفتنی است، هر ساله بیش از 2 میلیون زائر حسینی در ایام اربعین به عتبات مشرف می شوند که با توجه به سود جویی برخی افراد مسئولان به زائران توصیه می کنند که تنها از طریق دفاتر مجاز حج و زیارت و سامانه سماح اقدام کنند.
9896/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.