به گزارش ایرنا حکیمی اگرچه در یکسال گذشته به دلیل مصدومیت نتوانست در میادین بین المللی موفق ظاهر شود اما پس از ناکامی در بازی های آسیایی 2018 اندونزی، نا امید نشد و حالا در قهرمانی آسیا با کسب چهار نشان رنگارنگ نشان داد که تمام شدنی نیست.
تصور خیلی ها در این بود که آرزو حکیمی پس از مصدومیت و فاصله گرفتن از دوران اوج خود، دیگر نمی تواند جایگاهش را در تیم ملی تثبیت کند اما او در کوتاه ترین مدت توانست با ریکاوری روحی و انجام تمرین های منظم ، بازهم قدرت خود را به رخ حریفان داخلی و آسیایی بکشد.
حکیمی اگرچه هنوز به آمادگی مطلوب خود دست نیافته اما شروع طوفانی در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان او را بیش از گذشته امیدوار به حضوری دوباره در بازی های المپیک کرد.

** رویای المپیک 2020
این بانوی زیر 23 سال همدانی نخستین تجربه حضورش در المپیک به سال میلادی 2012 و به میزبانی لندن باز می گردد.
آرزو حکیمی که در المپیک 2012 لندن لقب نخستین دانش‌آمور ایرانی حاضر در المپیک بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را به نام خود ثبت کرد.
وی در حالی که 17 سال سن داشت راهی المپیک 2012 لندن شد اگر چه به مدال نرسید اما عنوان شایسته ای را کسب کرد.
اما این بانوی همدان در المپیک 2016 ریو برزیل غایب بزرگ لقب گرفت تا خاطره ای تلخ را در کارنامه ورزشی خود داشته باشد.
با این حال هرگز نا امید نشد و با وجود اینکه در بازی های آسیایی 2018 اندونزی نتوانست به مدال برسد، شروع دوباره ای را برای خود برنامه ریزی کرد و مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان و درخشش قابل توجه در این رقابت ها او را به حضوری دوباره در المپیک امیدوار کرد.
تیم ملی قایقرانی پسران و دختران کشورمان در این رقابت ها 27 نشان رنگارنگ کسب کردند که آرزو حکیمی با چهار مدال رکورد زد.

** تجربه اسلحه کارساز حکیمی برای سهمیه المپیک است
مربی قایقرانی همدان معتقد است: تجربه اسلحه کارساز برای آرزو حکیمی برای حضوری دوباره در بازی های المپیک خواهد بود.
مهدی صمدی افزود: آرزو حکیمی مهمترین رویداد ورزشی خود را پیش رو دارد که باید با برنامه ریزی مناسب بتواند به این هدف که آرزوی هر ورزشکاری هست، برسد.
وی اضافه کرد: زمان چندانی تا المپیک 2020 توکیو باقی نمانده و حکیمی در این مدت باید بیشتر تمرین و مسابقه دهد و در مقابل نیز باید مراقب مصدومیت های احتمالی نیز باشد.
صمدی بیان کرد: درخشش در رقابت های قهرمانی آسیا و کسب نشان های رنگارنگ طلا نشان داد که او در همین مدت کوتاه از بازگشت از بازی های آسیایی جاکارتا توانسته است به خوبی تمرین کند.
دبیر هیات قایقرانی همدان یادآور شد: حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و حکیمی باید از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کند.

** امید ورزش همدان به کسب سهمیه المپیک
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تمجید از مدال آوری آرزو حکیمی در مسابقات قهرمانی آسیا ابراز امیدواری کرد این درخشش شروع تازه ای برای او در کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو باشد.
رسول منعم افزود: آرزو حکیمی یکی از امیدهای اصلی ورزش استان برای کسب سهمیه المپیک محسوب می شود و حمایت همه جانبه از این قایقران مدال آور داریم ضمن اینکه سایر قایقرانان همدانی نیز از شانس سهمیه برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: کسب حداکثر سهمیه حضور در المپیک 2020 مهمترین هدف دستگاه ورزش استان همدان به شمار می رود و قایقرانی یکی از امیدها محسوب می شود.
منعم بیان کرد: حمایت از ورزشکاران مدال آور همواره یکی از سیاست های اصلی دستگاه ورزش استان همدان است و مستعدین کسب سهمیه المپیک از حمایت خاص برخوردار خواهند شد.
وی افزود: ورزشکارانی که بتوانند به مدال های مهم بین المللی دست یابند به صورت ویژه مورد تجلیل قرار می گیرند.

** رشد قابل توجه مدال آوری بانوان
معاون توسعه ورزش بانوان همدان نیز در این باره گفت: بانوان همدانی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در مدال آوری به ویژه در رشته قایقرانی داشته اند.
معصومه پیردهقان افزود: قایقرانی یکی از رشته های پرمدال و موفق ورزش همدان به شمار می رود و بانوان قایقران جزو برترین مدال آوران به شمار می روند.
وی اضافه کرد: در این رشته ورزشی بانوان قایقران امیدهای اصلی در کسب سهمیه المپیک به شمار می روند و امیدوارم در فرصت باقی مانده به این مهم برسیم.
پیردهقان خاطرنشان کرد: بانوان مدال آور عرصه های بین المللی از حمایت ویژه برخوردار خواهند بود و تمامی امکانات مورد نیاز تمرینی آنها را مهیا می سازیم.
آرزو حکیمی روز گذشته در مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر ٢٣ سال و جوانان آسیا موفق به کسب سه نشان طلا و یک نقره در مواد 200 و 500 متر شد.
این عملکرد درخشان وی در کسب تعداد مدال بهترین دوره حضورش در میادین بین المللی به شمار می رود و به گفته کارشناسان می تواند شروع بسیار خوب برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو ژاپن باشد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.