اکبر زنجبرزاده روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک چهار گزینه معرفی شده برای تصدی پست وزارت در حال ارایه طرح های خود به کمیسیون های تخصصی، فراکسیون های مجلس و مجامع استانی هستند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه های ارائه شده توسط نمایندگان مورد نقد و بررسی قرار گرفته است تا به اجماع نهایی برسند.
رنجبرزاده با اشاره به پرونده تخلف در واردات خودرو ادامه داد: براساس مدارک ارائه شده نه تنها ثبت سفارش های غیرقانونی واردات خودرو مربوط به قبل از وزرات محمد شریعتمداری بوده، بلکه پیگیری و ارجاع تخلف های صورت گرفته به دستگاه قضایی نیز توسط وی انجام شده است.
وی یادآوری کرد: برخی گلایه ها از بروز تخلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه واردات خودرو وجود داشت که موجب نگرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود.
رنجبرزاده تاکید کرد: شریعتمداری در چند روز گذشته با ارائه مدارک و مستنداتی در این رابطه به شفاف سازی و دفاع از خود پرداخت که امیدواریم با ارائه توضیح و شفاف سازی بتوانند نظر و اعتماد نمایندگان را جلب کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بار دیگر اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس توضیحات شریعتمداری را بپذیرند و برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به وی اعتماد کنند.
رنجبرزاده همچنین با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: دکتر رضا رحمانی چهره ای شناخته شده برای مجلس است و نمایندگان با ضریب اطمینان بیشتری به این شخص رای می دهند.
وی اظهار داشت: گزینه وزارت صنعت به لحاظ چند دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و تجربه ریاست چند دوره متوالی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کمترین نیاز را به ارزیابی و بررسی دارد.
وی رحمانی را مدیری لایق و صاحب نظر در عرصه تولید دانست و افزود: مجموعه ای از خوبی و حسنات در این شخص جمع شده و تا کنون ارزیابی های مجلس در مورد وی مثبت و رای اعتماد او از مجلس شورای اسلامی تقریبا قطعی است.
محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی به ترتیب گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی هستند که روز 6 آبان صلاحیت آنها بررسی می شود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.