به گزارش ایرنا، کامران گردان روز چهارشنبه در دیدار با فعالان مدنی استان به منظور حمایت از فعالیت‌های مدرسه طبیعت اظهار کرد: تقویت مدارس طبیعت در کشور به ‌ویژه همدان امری پسندیده است؛ زیرا یادگیری کودکان در دامن طبیعت آن‌هم در قالب آموزش‌های مهارتی و ایجاد فضاهای بانشاط ، اثرگذاری بیشتری دارد.
وی ادامه داد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی در مدارس طبیعت به شیوه علمی و پایدار از اهمیت بالایی برخودار است چراکه تقویت و افزایش این روند، بسیاری از کمبودهای آموزشی را برطرف خواهد کرد.
گردان با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظایف محوری مدیریت شهری است افزود: این مجموعه مردمی به طور قطع از اقداماتی که منفعت مردم لحاظ می‌شود، با قدرت بیشتری حمایت می‌کند.
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه باید برای حفظ ماهیت هر مجموعه‌ و جلوگیری از موانع پیشروی آن، مسیرهای درست و قانونی را طی کنیم تا به بن ‌بست نرسیم بیان کرد: باید پیگیری برای تغییر روند فعالیت مدرسه طبیعت را با همراهی مسئولان مرتبط استان بیشتر کرده تا بتوانیم اثرگذارتر حرکت کنیم.
گردان با بیان اینکه تغییر روند فعالیت مدارس طبیعت به صورت نمونه در شهر همدان را می توان از طریق بهزیستی استان پیگیری کرد گفت: شورای شهر همدان در راستای تسهیل امور این اقدامات زیست‌ محیطی در فضاهای مورد نظر، آمادگی دارد طرح‌های مربوط به کودک و طبیعت را در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مطرح کند تا این مباحث همراه با رفع اشکالات مورد نظر با اولویت بررسی شوند.
یکی از فعالان اجتماعی استان همدان به عنوان گیرنده خدمات مدرسه طبیعت نیز گفت: در گذشته شرایط زیست ‌محیطی استان در یک برهه زمانی خوش درخشید و پس از آن هیچگونه اقدامی به چشم نمی‌آید.
فاطمه شیرانی تاکید کرد: شیوه تدریس کشورهای پیشرفته دنیا در دوره‌های نخست تحصیلی آموزش مهارت‌های زندگی است و کار نو همیشه در همدان با مقاومت همراه می شود؛ بنابراین همیشه به تمامی افراد توصیه داشته‌ام که نباید دلسرد شوند.
وی، جسارت و ریسک‌ پذیری را یکی از مهمترین مؤلفه های افرادی برشمرد که به اقداماتی مانند شکل ‌گیری مدرسه طبیعت پرداخته‌اند؛ بنابراین نیازمند مدیران جسور در استان هستیم تا توسعه استان را با چشم‌اندازی مناسب‌تر شاهد باشیم.
شیرانی با بیان اینکه اصول تربیتی در محیطی روستایی به دور از زندگی‌های آپارتمان‌نشینی در مدارس طبیعت را شاهد هستیم اظهار کرد: مسئولان استان همدان می توانند این شهر را در راستای پیشرفت و توسعه استان با لحاظ کردن اصول مناسب به عنوان نمونه برپایی اردوها یا اردوگاه های کودک و طبیعت برای تربیت نسل آینده در نظر بگیرند.
فعال مدنی و مدیر مدرسه طبیعت نسیم همدان نیز با بیان اینکه کودکان ما نیاز دارند شرایط متفاوتی داشته باشند، گفت: مراوده با طبیعت اثرات صحیح خود را به هر شکل ممکن بروز می دهد، زیرا کودکان در دنیای امروز محصور شده اند.
حمید نوروزی با اشاره به تئوری و فلسفه ارتباط کودک و طبیعت، دوری از زندگی روستایی را معضل اجتماعی برشمرد و افزود: کودکان امروز شرایط جسمی و روانی خوبی ندارند.
وی با بیان اینکه زیست بوم استان همدان شرایط خوبی ندارد، پیش بینی کرد: این استان در حدود 30 سال آینده شرایط زیستی خود را با توجه به مشکلات منابع آب، پوشش گیاهی، گردوغبار از دست می دهد.
این فعالان زیست محیطی با توجه به اینکه مدرسه طبیعت همدان به عنوان نهمین شهر در کشور راه اندازی شد؛ افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمانهای حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش در سال 93، طرح مدرسه جامع محیط زیستی در مدارس طبیعت اجرایی شد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.