به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز سه شنبه در همایش پیشگیری از کشت شاهدانه و خشخاش با حضور دهیاران و شورای اسلامی روستاهای ملایر افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در صورت مشاهده کشت شاهدانه و خشخاش موارد را به مراجع مرتبط اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه پس از اطلاع به مراجع مرتبط نسبت به امحا آن اقدام می شود اظهار داشت: باید اطلاع‌ رسانی درستی از مجازات قانونی مربوط به کشت شاهدانه و خشخاش به مردم در نقاط این شهرستان انجام شود.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به پیامدهای مصرف مواد مخدر و بروز آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد: در این رابطه باید مردم را با اطلاع ‌رسانی به‌ موقع از پیامدهای شوم استفاده از مواد مخدر آگاه کنیم و مانع از ورود این آسیب‌ها در جامعه شویم.
فتحی با بیان اینکه شهدای زیادی در راه مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کرده ایم بیان کرد: ریشه کنی مواد مخدر و اعتیاد در جامعه نیازمند عزم همگانی است.
وی با اشاره به انجام فعالیت های مهم اثرگذار مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: دولت تسهیلات اشتغالزایی بسیار خوبی به ویژه در روستاها اختصاص داده است که با پرداخت تسهیلات باید به سمت ایجاد شغل در روستاها و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها حرکت کنیم.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید حضور جدی‌ تری در بین مردم داشته باشند و مشکلات موجود را به ‌موقع پیگیری و منعکس کنند.
فتحی تاکید کرد: ارتباط بین مدیران دستگاه‌ های اجرایی، شوراها و دهیاران باید دوطرفه باشد و بتوانند با برقراری تعامل خوب برای ریشه کنی مواد مخدر و ایجاد اشتغال در روستاها گام بردارند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر در حال حاضر به ‌عنوان آزمونه مبارزه با مواد مخدر و مجری طرح کرامت در کشور انتخاب‌ شده است.
تاکنون در چند مرحله کشت شاهدانه در این شهرستان امحاء شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.