سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تردد اتوبوس حامل زائران در اربعین امسال نسبت به سال 96 روزانه 700 دستگاه افزایش داشته است.
وی علت این افزایش را اعتقاد زائران به ایمن بودن تردد با خودروهای عمومی و هزینه بالای سفر با خودروی شخصی عنوان کرد.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بیشترین تخلف رانندگان اتوبوس، قرارندادن گواهینامه در داخل دستگاه سپهتن، رانندگی بیش از 9 ساعت در روز و تردد با سرعت غیرمجاز است.
سرهنگ عزیزی توضیح داد: برخی رانندگان برای رانندگی بیش از 9 ساعت در روز اقدام به برداشتن کارت گواهینامه از داخل دستگاه کرده تا مدت زمان رانندگی آنها در دستگاه سپهتن پلیس راه ثبت نشود.
وی بیان کرد: برداشتن کارت از داخل دستگاه تخلف محسوب می شود و این اقدام آنها به همراه دیگر تخلف های احتمالی در داخل دستگاه سپهتن ثبت می شود.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: تخلف صورت گرفته توسط رانندگان اتوبوس، با نزدیک شدن به پنج کیلومتری پاسگاه پلیس راه به صورت اتوماتیک بر روی صفحه نمایشگر موجود در مقر پلیس ثبت شده و ماموران خودرو آنها را متوقف و اعمال قانون می کنند.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: تخلف راننده اتوبوس تا زمان جریمه، بر روی تمامی صفحه نمایشگر موجود در پاسگاه های پلیس راه ثبت است و تنها در صورت اعمال قانون و ثبت کد جریمه در داخل دستگاه، حذف می شود.
وی اضافه کرد: 125 تیم پلیس راه به استعداد 450 نیرو، وظیفه برقراری امنیت ترافیکی جاده های این استان در اربعین امسال را عهده دار هستند که شمار تیم های گشتی نسبت به روزهای عادی 70 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: 12 دستگاه خودرو به همراه 75 نیروی کمکی در اختیار پلیس راه همدان قرار گرفت تا با استفاده از توان این افراد بتوان به صورت 24 ساعته امنیت را فراهم کرد.
سالانه 2 میلیون زائر اربعین از جاده های همدان عازم کربلا می شوند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.