مجید فروتن روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این طرح ها باید خلاقانه، قابل اجرا و دغدغه کتاب و مطالعه داشته باشد.
وی اضافه کرد: طرح ها به شرطی که تکراری نباشد، بر اساس میزان اثربخشی و جذب مخاطب ارزیابی می شوند.
فروتن گفت: اشخاص، دستگاه های اجرایی، هنرمندان و علاقه مندان به کتاب تا پایان آذرماه فرصت دارند طرح های خود را برای شرکت در مسابقه بزرگ «پایتخت کتاب ایران » به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تحویل دهند.
معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه امسال پنجمین دوره طرح پایتخت کتاب برگزار می شود، افزود: هرشهری که بهترین طرح را ارایه کند به عنوان پایتخت کتاب ایران به مدت یکسال برگزیده می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهری که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود می تواند برای پایتختی کتاب جهان که توسط یونسکو برگزار می شود، نامزد شوند.
فروتن همچنین به دیگر طرح ها در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: روستای دوست دار کتاب و مروجان کتاب در سطح استان در حال اجرا است.
معاون فرهنگی وهنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: در طرح روستای دوست دار کتاب پذیرای طرح های ابتکاری در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در محیط روستا و عشایر هستیم.
وی با بیان اینکه هرسال روستاهای استان همدان جزو 10 روستای برگزیده کشوری هستند گفت: علاقه مندان برای شرکت در طرح کشوری مروجان کتاب فکر و ایده بکر خود را می توانند ارسال کنند.
به گزارش ایرنا همدانی ها کتابخوان تر از دیگر نقاط ایران هستند به طوریکه 4.37 درصد از مردم استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند و این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.