جمشید محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم شهرستان بهار با پرداخت 6 میلیارد و 100 میلیون ریال بیشترین زکات را در سطح استان پرداخت کردند.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال گذشته 36 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شد اظهار داشت: امسال مردم استان 33 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته زکات پرداخت کرده اند.
محمدی با بیان اینکه امسال 59 درصد از برنامه های این واجب الهی محقق شده است پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از 90 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شود.
وی افزود: 825 روستا در استان مشمول پرداخت زکات هستند که از ابتدای سال بیش از هشت میلیارد ریال زکات در این روستاها جمع آوری شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان اظهار داشت: از زکات جمع آوری شده در سال 97 نزدیک به 42 میلیارد ریال برای کمک به محرومان در جهت تامین معیشت، مسکن و جهیزیه هزینه شده است و 6 میلیارد یال نیز برای ساخت طرح های عمرانی مانند ساخت مسجد، حسینیه و غسالخانه پرداخت شده است.
وی گفت: پرداخت زکات واجب، شامل زکات بدن، فطر و مال می شود و زکات مستحبی نیز محصولات کشاورزی و باغی را دربرمی گیرد.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.