حسین روغنکار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر 55 وکیل نیکوکار در سراسر استان با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد خمینی (ره) همکاری دارند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال پنج فقره تفاهم نامه حقوقی با نهادهای مرتبط از جمله کانون وکلا و قوه قضائیه برای حل مشکلات منعقد شده است.
روغنکار تاکید کرد: 10 شعبه شورای حل اختلاف برای رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت و همچنین هشت مورد میز حقوقی ویژه مددجویان نیز در استان فعال است.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان افزود: در 6 ماهه نخست امسال 75 پرونده مددجویی حل و فصل و 19 پرونده سازمانی در راستای دعاوی سازمانی تشکیل شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده از ابتدای سال در اداره حقوقی اضافه کرد: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد شعبات ویژه مددجویان در سطح استان و انجام میز خدمت حقوقی از مهمترین فعالیت های اداره حقوقی است.
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان گفت: 93 دادخواست و شکوائیه و 72 مورد لایحه و دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام 106 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از جمله اقدامات بخش حقوقی این نهاد در 6 ماه نخست امسال بوده است.
وی ادامه داد: امسال 70 مورد پرونده، منجر به صدور رای شد که از بین آنها 49 پرونده مددجویی و 12 پرونده سازمانی سازش و اجرای احکام شده است.
روغنکار با بیان اینکه امسال 116 مورد استعلام و اظهار نظر حقوقی و یک هزار و 101 مورد قرارداد تهیه و تنظیم شده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته 541 مورد خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شد که امسال نسبت به سال قبل با 17 درصد رشد همراه بوده است.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.